Sterk premierelørdag og ny Premier League-rekord for TV 2 Sumo

220.000 seere så på det meste kampen mellom Tottenham og Manchester United på TV 2 Sport Premium i går kveld. 105.000 kunder var samtidig inne for å se kampen på TV 2 Sumo som er ny rekord. Samtidig åpnet både «Hver gang vi møtes», «God kveld Norge» og «Skavlan» med sterke seertall på TV 2 lørdag kveld.

«Hver gang vi møtes» hadde på det meste 671.000 seere på sesongpremieren, og i snitt så 578.000 seere hele programmet på TV 2. «God kveld Norge» åpnet med 443.000 seere, mens «Skavlan» fikk 322.000 seere på sesongpremieren sent lørdag kveld.

- Dette er en veldig god start for TV 2 sin lørdagssatsing denne våren. «Hver gang vi møtes» og «God kveld Norge» åpner sterkt. Og vi får gode seertall på «Skavlan» som avslutter lørdagskvelden. En andel på over 32 prosent for «Skavlan» i den kommersielle målgruppen er vi svært godt fornøyde med, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

Søndag kveld ble det satt ny Premier League-rekord på TV 2 Sumo.

172.000 seere så i snitt hele kampen mellom Tottenham og Manchester United på TV 2 Sport Premium, som ga en andel på 22,9 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 17 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Det eksakte tallet for hvor mange seere som har sett kampen samlet på TV 2 Sport Premium og TV 2 Sumo er ikke målbare, men på TV 2 Sumo var det 105.000 unike brukere som så på kampen.

Dermed ble det satt ny TV 2 Sumo-rekord i går i forhold til både samtidige strømmer på kampen og samtidige strømmer på hele plattformen. 126.000 unike brukere var samtidig inne på TV 2 Sumo-plattformen søndag kveld.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no