Stein Terje Dahl er konstituert som toppsjef i Siva

Stein Terje Dahl (62) har takket ja til jobben som konstituert administrerende direktør i Siva, selskapet for industrivekst. Han starter i stillingen umiddelbart.

Stein Terje Dahl ble mandag konstituert som ny adm. dir i Siva. Foto: Siva.

Dahl er en erfaren leder med dokumenterte resultater fra store organisasjoner som Forsvaret og SAS. Han har hatt ansvar for flere nybrottsprosjekter og omstillinger. Dahl var bl.a. administrerende direktør og styremedlem i oppstartselskapet FlyViking, driftsdirektør i Widerøe og prosjektleder for ny hovedflyplass for SAS.

- Stein Terje Dahl har gjennom mange år bevist at han er en leder med stor gjennomslagskraft. Han oppnår gode resultater og har erfaring fra flere større utviklingsprosesser, sier Sivas styreleder Elisabeth Maråk Støle.

Siva har oppnådd svært gode resultater de siste to årene. I 2018 har regjeringen økt Sivas budsjetter med 115 millioner, som skal brukes til å forsterke satsingen på næringshager, inkubatorer og Norsk katapult.

- Siva gjør en viktig jobb for utvikling av næringslivet i Norge. Vi går inn i året med økt tillit og flere nye satsinger, blant annet knyttet til regional utvikling. Jeg gleder meg til å bidra til at vi leverer godt på samfunnsoppdraget vårt i denne spennende tiden, sier Dahl.

Stein Terje Dahl er opprinnelig fra Trondheim, men nå bosatt på Jessheim.

Styret har påbegynt arbeidet med å rekruttere ny administrerende direktør etter at Espen Susegg trakk seg fra stillingen 3. januar i år.

Stein Terje Dahl ble mandag konstituert som ny adm. dir i Siva. Foto: Siva.