Staysman & Lazz starter danseband – bytter navn til Lasse Stianz!

Stian Thorbjørnsen og Lasse Jensen i duoen Staysman & Lazz er vant til å sjokkere, og deres neste karrieresteg vil nok overraske mange der ute. Den siste tiden har duoen nemlig jobbet i det skjulte på et helt nytt prosjekt, og allerede 17. juni debuterer de som dansebandet Lasse Stianz med den forfriskende sommerlåten «Frågan»!

«Vi har blitt kalt «danseband for de unge» nå i flere år og vi kunne vel ikke vært mer enig i den beskrivelsen! Nå har vi riktignok blitt litt eldre så det å dra’n helt ut og bytte image og musikkstil falt seg helt naturlig. Nå skal vi prøve å utkonkurrere mentorene våre i dansebandet Contrazt!», sier en entusiastisk Stian Thorbjørnsen på telefon fra backstage på konsert på danskebåten.

«Vi begynte virkelig å få øynene opp for dansebandkulturen da vi spilte med dansebandet «Contrazt» under MGP-finalen i 2015. Livstilen er på mange måter lik, vi spiller hver eneste helg osv, men fest-kulturen er, tro det eller ei, på et langt høyere nivå enn det vi opplever på veien», fortsetter Thorbjørnsen.

Debutsingelen «Frågan» er et skråblikk på hverdagens tjas og mas, og en oppfordring til folk om å ta livet med knusende ro. Til musikkvideoen har gutta fått med seg ringreven Frode Reinholt Jensen som står bak utallige danseband-videoer de siste 30 årene for band som Lasse Stefanz, Ole Ivars, Ingemars, Contrazt, Anne Nørdsti, Ingemars, PK & Dansefolket og Pegasus for å nevne nonen. Live-delen av videoen er spilt inn foran et ivrig og danseglad publikum i Sande i Vestfold, hvor selveste Plumbo-Lars også hadde funnet veien samme kveld.

«Når vi ser at etablerte danseband som Lasse Stefanz har holdt på siden 1967, så er det klart at ambisjonen er å forlenge karrieren med typ 40 år. Da ambisjonen før var Å spille på VG-lista, er ambisjonen nå å spille på de største dansebandgallaene i landet. Deilig å være igang!» avslutter Thorbjørnsen.

Photo credit: Espen Wallin

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald