Staysman & Lazz starter danseband – bytter navn til Lasse Stianz!

Stian Thorbjørnsen og Lasse Jensen i duoen Staysman & Lazz er vant til å sjokkere, og deres neste karrieresteg vil nok overraske mange der ute. Den siste tiden har duoen nemlig jobbet i det skjulte på et helt nytt prosjekt, og allerede 17. juni debuterer de som dansebandet Lasse Stianz med den forfriskende sommerlåten «Frågan»!

«Vi har blitt kalt «danseband for de unge» nå i flere år og vi kunne vel ikke vært mer enig i den beskrivelsen! Nå har vi riktignok blitt litt eldre så det å dra’n helt ut og bytte image og musikkstil falt seg helt naturlig. Nå skal vi prøve å utkonkurrere mentorene våre i dansebandet Contrazt!», sier en entusiastisk Stian Thorbjørnsen på telefon fra backstage på konsert på danskebåten.

«Vi begynte virkelig å få øynene opp for dansebandkulturen da vi spilte med dansebandet «Contrazt» under MGP-finalen i 2015. Livstilen er på mange måter lik, vi spiller hver eneste helg osv, men fest-kulturen er, tro det eller ei, på et langt høyere nivå enn det vi opplever på veien», fortsetter Thorbjørnsen.

Debutsingelen «Frågan» er et skråblikk på hverdagens tjas og mas, og en oppfordring til folk om å ta livet med knusende ro. Til musikkvideoen har gutta fått med seg ringreven Frode Reinholt Jensen som står bak utallige danseband-videoer de siste 30 årene for band som Lasse Stefanz, Ole Ivars, Ingemars, Contrazt, Anne Nørdsti, Ingemars, PK & Dansefolket og Pegasus for å nevne nonen. Live-delen av videoen er spilt inn foran et ivrig og danseglad publikum i Sande i Vestfold, hvor selveste Plumbo-Lars også hadde funnet veien samme kveld.

«Når vi ser at etablerte danseband som Lasse Stefanz har holdt på siden 1967, så er det klart at ambisjonen er å forlenge karrieren med typ 40 år. Da ambisjonen før var Å spille på VG-lista, er ambisjonen nå å spille på de største dansebandgallaene i landet. Deilig å være igang!» avslutter Thorbjørnsen.

Photo credit: Espen Wallin

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.