Status strømbrudd på grunn av uvær

Agder Energi Nett har jobbet for fullt med feilsøking og feilretting i løpet av natten, og 3500 kunder fikk strømmen tilbake. Samtidig oppstod det nye strømbrudd flere steder i natt, slik at kl. 8 er 2 753 kunder uten strøm. Arbeidet med å gjenopprette strømforsyningen fortsetter med full styrke.

I hovedsak skyldes strømbruddene snøtunge trær som ligger inntil linjenettet, og linjer som ligger på bakken på grunn av trefall.

Tirsdag ble linjenettet befart ved hjelp av helikopter og det har gitt Agder Energi Nett en bedre oversikt over hvor feilsituasjonene er. Etter planen fortsetter linjebefaringen ved hjelp av fire helikoptre onsdag.

Agder Energi Nett minner om at det er viktig å holde god avstand dersom en oppdager strømlinjer som har falt på bakken, lavthengende linjer og trær som har falt ned på linjene. Berøring kan medføre livsfare. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Se vårt strømkart her