Ridderrennet

Statsminister Erna Solberg til Ridderrennet på Beitostølen

(Oslo/Beitostølen) – Ridderuka 2019 arrangeres denne uken og lørdag 30. mars går det tradisjonsrike Ridderrennet der rundt 500 deltakerne med syns- og bevegelseshemming møtes. Statsminister Erna Solberg vil i år være tilstede i målområdet og dele ut medaljer til deltakerne.

Foto: Bjørnar Brende Smestad

– Det er 56. gang vi arrangerer Ridderrennet. Dette er et arrangement som står sterkt i Norge og vi er veldig stolte av at statsministeren kommer på besøk i år, forteller en fornøyd styreleder Håkon Gisholt.

Ridderrennet ble startet av Erling Stordahl og ble første gang arrangert i 1964. I dag er Ridderrennet en del av Ridderuka som har utviklet seg til en nasjonal og internasjonal begivenhet med aktiviteter som snowboard, alpint, skiskyting og langrenn i tillegg til kiting, hundekjøring, kultur og sosiale arrangementer. Alt foregår på Beitostølen.

– Statsministeren skal være tilstede på flere deler av arrangementet og vi gleder oss til å vise henne hva dette arrangementet betyr for både deltakere, ledsagere og publikum, sier Gisholt.

Media som ønsker å dekke Statsministerens besøk på Ridderrennet, må be om akkreditering elektronisk til epost: morten@medialt.no innen torsdag 28. mars 2019 klokken 16:00

Kontaktpersoner:

Statsministerens kontor
v/kommunikasjonsrådgiver Tor Aagaard Borgersen
E-post: tor@smk.dep.no

Foreningen Ridderrennet
Daglig leder Anne-Kristin Wadahl
Mobil: 911 95 888

Medieansvarlig Morten Tollefsen

Om Ridderrennet

Ridderrennet
Idrettens Hus, Sognsveien 73,

Foreningen Ridderrennet (RR) sin virksomhet bygger på Erling Stordahl sine verdier og visjoner og hans livsfilosofi om at – ”det går alltid en vei fra mørke til lyset”. RR skal vise hva som er mulig – til tross for funksjonsnedsettelser. Virksomheten vår skal hjelpe den enkelte til å se muligheter, møte utfordringer og sprenge grenser.

Følg saker fra Ridderrennet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ridderrennet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Ridderrennet