EVRYEVRY

Statoil inngår langsiktig avtale med EVRY

Statoil har inngått en rammeavtale med EVRY om kjøp av IT konsulenttjenester for en periode på 5 år med opsjoner 2+2+1 år. Avtalen omfatter blant annet områdene Data Science & Analytics, Artificial Intelligence og Machine Learning, Robotics og Internet of Things i tillegg til mer tradisjonelle tjenesteområder som IT-utvikling, visualisering og prosjektledelse.

«Statoil er en meget viktig kunde for EVRY. Denne rammeavtalen viderefører samarbeidet samtidig som det fornyes gjennom økt fokus på nye og innovative tjenester. Avtalen viser at vår satsning på digitalisering anerkjennes i markedet», sier konserndirektør Kolbjørn Haarr i EVRY Norge.

Gjennom et langsiktig samarbeid og nær kundekontakt har EVRY opparbeidet høy forretningsforståelse som skal bidra til å fornye og videreutvikle Statoil.

Avtalen innebærer også at EVRY vil forsterke og utvide sitt kognitive kompetansesenter, og Statoil får med dette tilgang til markedets ledende kompetanse og løsninger på sentrale områder.

«Den digitaliseringsprosessen som Statoil nå akselererer er enormt spennende og vi er sterkt motivert til å bidra med vår spisskompetanse. Avtalen er viktig for EVRY både regionalt og globalt», sier Kurt S. Helland, direktør for EVRY i Vest Norge. «De lange linjene i samarbeidet med Statoil videreføres. Lokal tilstedeværelse og evnen til å trekke på EVRYs totale leveransekapasitet er viktig for å være konkurransedyktig og kunne levere den bredden av høyteknologisk kompetanse som Statoil etterspør», sier Helland.

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2016 en omsetning på NOK 12,2 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13Pressemelding