Statoil har signert kontrakt med Offshore Simulator Centre AS i Ålesund (OSC)

OSC har blitt tildelt rammeavtale med Statoil for leveranse av simulatoropplæring på offshore kransimulator og samtrening mellom offshore kransimulator og offshore fartøysimulator.

Bilde av simulator innvendig.

Rammeavtalen gir et godt potensiale over flere år.

Avtalen løper over tre år med opsjoner på til sammen to nye år.

- Inngått rammeavtale gjør OSC sitt treningssenter i Ålesund til et attraktivt kransimulatorsenter og innebærer et løft både for OSC som selskap og for offshorenæringen i Ålesund-regionen, sier daglig leder Joel Mills i OSC.

For ytterligere informasjon kontakt daglig leder Joel Mills på telefon +47 909 06 664 eller e-post jam@offsim.no.

Bilde av simulator innvendig.
Bilde av simulator sett fra utsiden.

Om Offshore Simulator Centre AS

Offshore Simulator Centre AS
Borgundvegen 340
6009 Ålesund

Offshore Simulator Centre AS er et teknologiselskap som utvikler løsninger for simulering og visualisering av krevende maritime operasjoner. Basert på tett samarbeid med rederier, utstyrsleverandører og forsknings-institusjoner har OSC utviklet innovative løsninger som gir mannskaper på offshore-fartøy og offshore-installasjoner anledning til å trene på gjennomføring av krevende operasjoner uten å utsettes for risiko. OSC har blant annet levert komplette offshore treningssentre til Bourbon Offshore i Frankrike og i Singapore, til Farstad Shipping i Australia, Rolls-Royce Marine i Brasil og ved RR European Training Centre Ålesund, Norge, samt Fosnavåg Ocean Academy i Fosnavåg.

Følg saker fra Offshore Simulator Centre AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Offshore Simulator Centre AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.