STARTEN PÅ NYE SAMARBEIDSFORMER I KULTUR-NORGE
Et slikt samarbeid mellom et filmselskap og et telekom-selskap er noe nytt i norsk målestokk. Hele prosjektet om å lage en film om Amundsen blir dermed et nybrottsarbeid mellom to sektorer som begge opplever stadige nye måter å jobbe på, distribuere, kommunisere og ikke minst konsumere.
- Å støtte opp under norsk film, norsk underholdning og norsk kulturhistorie i denne verdenen er en del av samfunnsoppgaven og samfunnsansvaret vårt, sier Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get.
Get sin rolle som en av sponsorene til Amundsen handler nettopp om å bidra til første rekke til at filmen kunne gå fra drøm til virkelighet. Videre kan Get bidra til å spre historien om Amundsen til hele Norge, men ikke minst tilrettelegge for at Get sine kunder får med seg et viktig stykke Norgeshistorie.
En viktig utfordring dette samarbeidet adresserer er at folk ser underholdning på nye måter. Unge mellom 16 og 24 år går stadig sjeldnere på kino, og i fjor falt kinobesøket i Norge med 10,4 prosent, ifølge Klassekampen. Dermed blir strømmeplattformene vi alle bruker mer tid på, slik som Get sin egen plattform, enda viktigere for å distribuere innhold, og indirekte kultur.
Roald Amundsen står igjen som en Norges mest ikoniske karakterer. Han satte Norge på kartet i en periode hvor landet nylig var blitt selvstendig og bygde stolthet for en liten nasjon i en viktig fase.
- Amundsen var interessert i det han kalte ukjent land, og han var en innovasjonspionér. Her kjenner vi oss godt igjen. Hele bransjen er på vei inn i ukjent land og teknologi er den store driveren som lar oss oppdage nye områder, utdyper Forberg.
Get er en av sentrale samarbeidspartnerne i filmprosjektet, og deler Motion Blurs entusiasme for filmen. Med Get sine 1,8 millioner brukere i Norge vil samarbeidet kunne bidra til at folk flest får med seg filmen enten på kino eller på TV.
Produksjonsselskapet Motion Blur har jobbet med filmen i flere år, og jobber i disse dager med å legge siste hånd på verket. Motion Blur står også bak kinosuksessen Den 12. mann.
- Vi liker å si at det er det er litt Roald Amundsen i oss Nordmenn. Amundsens skiinteresse har blitt vår skiinteresse, og hans fascinasjon og beundring for naturen har blitt en del av vår kultur. Amundsen har vært med på å forme hvem vi er som nasjon og folk, og dette er en av tingene som gjør historien om Roald Amundsen aktuell i dag. Vi er veldig stolte over å ha Get med oss på laget. De bidrar til både å få filmen produsert og gjøre den tilgjengelig til hele Norge, sier Kristian Strand Sinkerud, produsent i Motion Blur.
Filmen om Amundsen har premiere på norske kinoer 15. februar 2019 og blir lansert på VOD/DVD i juni 2019.
Bilder
Om Get | TDC
Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 850 medarbeidere. Selskapet har de siste årene investert flere milliarder kroner i nett og infrastruktur, og har vært en viktig bidragsyter til at over en halv million husstander i dag har tilgang til et fiberbasert bredbåndsnett. Videre har Get de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.
I tillegg til eget nett, leverer selskapet også tjenester gjennom 29 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet. Selskapet jobber også aktivt i lokalmiljøer, og støtter norsk idrett og unge talenter gjennom ulike sponsorater.
Følg pressemeldinger fra Get | TDC
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Get | TDC på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Get | TDC
Ny avtale mellom Telia og Enivest3.5.2019 07:00:00 CEST | Pressemelding
Etter omfattande, men konstruktive forhandlingar har Enivest valt å signere ny 5-års kontrakt med Telia og Get om levering av TV- og underhaldningstenestar til privat- og bedriftsmarknaden. Enivest signerer ny innhaldsavtale med Telia/Get fredag 03.05. klokka 11:00 hos Enivest i Førde.
Telia Norge og Strive Sport inngår avtale om internasjonal toppfotball4.4.2019 07:21:43 CEST | Pressemelding
Strive Sport, som viser samtlige av matchene fra La Liga, Serie A og MLS, starter en tv-kanal i Norge: Strive Sport TV. Kanalen har signert en avtale med Telia Norge og Get om distribusjon av kanalen. Fra onsdag 3. april så kan Get og Telias kunder se fotball i verdensklasse.
Lanserer Norges råeste tv-opplevelse29.1.2019 16:17:24 CET | Pressemelding
Get lanserer i dag en helt ny tv-plattform som har fått navnet Get boX. Med den nye tv-boksen har selskapet ambisjoner om å skape hverdagsmagi i de tusen hjem gjennom å samle lineær-tv sammen med strømmetjenester og apper fra tredjeparter på ett og samme sted.
Nordisk Film og Get lanserer ny strømmetjeneste i Norge18.12.2018 14:32:09 CET | Pressemelding
Nordisk Film+ er navnet på Nordisk Films helt nye strømmetjeneste, som viser de beste norske og nordiske filmene sammen med internasjonale storfilmer. Tjenesten blir en del av poengsystemet til Get hvor kundene kan velge inn tjenesten selv.
Norges beste på bredbånd22.11.2018 15:58:56 CET | Pressemelding
Onsdag kveld ble Get kåret til Norges beste bredbåndstilbyder. Get fikk prisen under Gulltasten, som er mobilbransjens årlige prisutdeling arrangert av Inside Telecom.