Star Tour lanserer nytt voksenkonsept

Fire eller fem stjerner, flott beliggenhet, solsenger for to, 16års aldersgrense og spa med helse- og skjønnhetsbehandlinger, det er noen av stikkordene som beskriver det nye konseptet. Star Tour gjør voksenferien komplett med sitt nye hotellkonsept Sensimar Resorts, tilgjengelig fra sommeren 2016.
Sensimar Resort Oceanis Beach, Hellas

- Våre Sensimar Resorts er voksenhoteller med det lille ekstra. Hvert år ser vi at nordmenn har stadig høyere krav og forventninger til ferien. Hotellstandard, god beliggenhet og ekstraservice som concierge er blant detaljene som setter prikken over i-en, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Forventer 50 % vekst

I dag er hver andre ferie som blir bestilt hos Star Tour gjort for to personer, og etterspørselen etter voksenferier er høy. Dette er grunnen til at Star Tour har utviklet det nye hotellkonseptet Sensimar Resorts, hvor alle detaljer er på plass til en hver tid for at gjestene skal få den beste mulige opplevelsen.

- Såkalte voksenhoteller med aldersgrense er veldig populært. Vi anslår en vekst på ca. 50 % i denne kategorien i løpet av de neste 3 årene, sier Nora Aspengren.

20 nye konsepthoteller

Totalt 20 nye Sensimar Resorts lanseres for den kommende sommersesongen som starter i april. Alle hotellene har blitt bygget for voksne: de Balinesiske solsengene med plass til to, alle bordene i restaurantene er til to personer, man kan også få spa-behandlinger for to.

Ikke bare for par

- Det nye konseptet er skreddersydd for de som ønsker en ferie kun for voksne i rolige og avslappende omgivelser. Det passer like godt for venninnegjengen som for kjærestepar. Her vil man ikke finne et eneste barnebasseng, sier Aspengren.

Sensimar Resorts vil bli gjort tilgjengelig på populære reisemål som Kypros, Kreta, Rhodos, Korfu, Mallorca, Bodrum, Marmaris, Antalya og Kroatia. Reisende som vil til mer eksotiske destinasjoner som Thailand og Mexico vil også få muligheten til å benytte seg av det nye hotellkonseptet.

Bilder fra Sensimar Resorts:

Fakta om Sensimar Resorts:

• Star Tours hovedkonsept for voksene som reiser uten barn
  • Alltid god beliggenhet og høy standard, minimum 4-stjerner
  • Designet for voksne med doble solsenger og bord for to i restaurantene
  • Alltid minst to restauranter; Både buffetrestaurant og den tematiserte à la carte-restauranten Culinarium
  • Stort Spa med helse- og skjønnhetsbehandlinger, sauna og relaxavdeling
  • Stort treningsrom og gratis Les Mills-timer som BODYBALANCE™ og BODYPUMP™.
  • Gratis WiFi, både i fellesområdene og på rommet ditt

Sensimar Resort Oceanis Beach, Hellas

TUI Nordic/ Star Tour er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Konsernet ble etablert i 1961 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. TUI Nordic/ Star Tour består av reisearrangørene Star Tour, TEMA, Nazar og WonderCruises, Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark, Finnmatkat i Finland og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2013/14 noterte TUI Group en omsetning på €18.7mrd og et resultat på €869m. Gruppen har ca. 77.000 ansatte i 130 land og tilbyr ca 30 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 130 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med cruise skip som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste turistkonsern i verden er TUI. medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge