TUI Norge

Star Tour investerer 450 millioner i nye familiehoteller

Del

Enda et reiseår er over og nærmere 300.000 nordmenn har feriert med Star Tour i 2015. Trygghet og kvalitet blir mer og mer viktig for norske reisende, særlig er trenden sterk blant familier. Vi satser nå stort på denne kundegruppen og investerer hele 450 millioner i nye familiehoteller.

Blue Village Family Life
Blue Village Family Life

 - Familier som reiser på ferie sammen blir en stadig mer raffinert kundegruppe, de har ofte mange ulike behov som skal sikres samtidig og de vet akkurat hva de vil ha. Star Tour har lenge spesialisert seg på familievennlige hoteller, og nå investerer vi ytterligere i denne kategorien, sier Kommunikasjonsansvarlig Nora Aspengren.

Best i Norge på familieferie

Star Tour har nå signert kontrakter for 10 nye konsepthoteller som er spesialdesignet for barnefamilier. Dette gjør at Star Tour vil kunne tilby totalt 22 egne konsepthoteller til sine reisende denne sommeren. Med dette har Star Tour det desidert bredeste tilbudet konsepthoteller for denne kundegruppen blant reiseoperatører i Norge.

Verdens største reisekonsern TUI Group, som Star Tour er en del av, rapporterte nylig et resultat med en vekst i underliggende driftsresultat på 22,9 prosent til 1,1 milliarder kroner og en 8 % omsetningsøkning til 20 milliarder euro. Den nordiske regionen har drevet mye av selskapets vekst, noe som gjør investeringen i det nordiske markedet enda viktigere.

Hotellet er viktigere enn destinasjon
Totalt må Star Tour sende nærmere 45.000 nordmenn på familieferie i 2016 for at investeringen skal lønne seg. Økt fokus på trygghet og kvalitet blir stadig viktigere for norske reisende, og selskapet er ikke i tvil om at investeringen vil bli en suksess.  

- Driverne i vår bransje er i endring. Nå handler mye om hotell og fasiliteter fremfor destinasjon, slik man tradisjonelt har sett på det før. Tradisjonell måte å tenke reisebransje på. Derfor velger vi å investere i egne konsepthoteller som utelukkende kontrolleres av oss, sier Aspengren.

Vi anslår 20 % økning i antall bestillinger av familiekonsepter.  Inkludert i konseptet er eksempelvis gratis bamseklubb (nytt i 2016), baby club, Les Mills treningstimer, et bredt bassengutvalg samt flere á la carte og buffet restauranter.

Star Tours 22 Blue Village Family Life-hoteller sommeren 2016:

  • Kos, Hellas (nytt)
  • Korfu, Hellas (nytt)
  • Zakynthos, Hellas (nytt)
  • Rhodos, Hellas (nyt)
  • Kypros (nytt)
  • Side, Tyrkia (nytt)
  • Bodrum, Tyrkia (nytt)
  • Marmaris, Tyrkia (nytt)
  • Menorca, Spania (nytt)
  • Cala Bona, Mallorca (nytt)
  • Sardinia, Italia
  • Nissi Beach, Kypros
  • Fig Tree Bay, Kypros
  • Antalya, Tyrkia
  • 2x Kreta, Hellas
  • Samos, Hellas
  • 2x Kolymbia, Rhodos, Hellas
  • Alcudia, Mallorca, Spania
  • 2x Gran Canaria, Spania

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Blue Village Family Life
Blue Village Family Life
Last ned bilde

Om TUI Norge

TUI Norge
TUI Norge
Professor Kohtsvei 108
1368 Stabekk

08100http://www.tui.no
TUI Nordic/ Star Tour er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Konsernet ble etablert i 1961 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. TUI Nordic/ Star Tour består av reisearrangørene Star Tour, TEMA, Nazar og WonderCruises, Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark, Finnmatkat i Finland og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2013/14 noterte TUI Group en omsetning på €18.7mrd og et resultat på €869m. Gruppen har ca. 77.000 ansatte i 130 land og tilbyr ca 30 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 130 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med cruise skip som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste turistkonsern i verden er TUI. medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).

Følg saker fra TUI Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TUI Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom