Stappfulle påskefly – men det finnes alternativ

16.3.2016 09:57 | Ving Norge

Noen reiser til fjells for å få siste smak av vinter, andre setter kursen sørover for å tjuvstarte sommeren. Påskens charterfly hos Ving er stappfulle, men heldigvis har feriearrangøren fremdeles et stort utvalg av ledige ruteflypakker.

PÅSKEKOS: Gran Canaria er førstevalget for nordmenn som bytter ut Kvikk Lunsj og appelsiner med sol og sommer.

– Påsken er ikke lenger synonym med Kvikk Lunsj og appelsiner i hytteveggen. Mange bytter gjerne ut klister og svett skitøy med sommer, sol og bikini. De første påskereisene solgte vi for over ett år siden, og nå kan vi henge skiltet med «Utsolgt» på døra, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Det er først og fremst Kanariøyene, med Gran Canaria i spissen som er det mest populære reisemålet i påskeferien.

– Kanariøyene er som vanlig vinterens mest populære reisemål, og nå ser vi tendenser til at stadig flere velger øyene i sommerhalvåret også, fortsetter Larsen-Vonstett.

Fremdeles muligheter for påskevarme
Det finnes heldigvis alternativer for alle som var for sent ute med å bestille en chartertur. Ving har også et stort utvalg av ruteflypakker med fly og hotell.

– Nytt av året er det at Roma topper listen over påskebyer. Det skyldes nok i stor grad at pundet har vært rekordhøyt denne vinteren.

Og så en liten trøst til deg som ikke kom deg sydover i påskeferien.

– April og mai er tradisjonelt en periode med svært gode tilbud. Også i år er det mulig å sikre seg gode hotell til en langt lavere pris enn det du må betale i høysesesong, tipser Larsen-Vonstett.

Totalt viser beregninger fra Ving at rundt 33 000 nordmenn vil reise på en pakketur i forbindelse med påsken.

Topp 5 pakkereiser hos Ving

1. Gran Canaria