Stadig flere gir reiser i julegave

Salget av reisegavekort har steget betydelig de siste fire årene, også i år peker pilene oppover. Tall fra reisearrangøren TUI viser at antall reiseopplevelser som vil ligge under årets juletre er mer enn doblet sammenlignet med i fjor.

- Mange har jo det de trenger, og hva gir man til den som har alt? Mye tyder på at reiser er høyt på ønskelisten i år, og opplevelser får man jo aldri nok av, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI Norge.

Kjøper helt frem til julaften

Salget av gavekort i førjulstiden har vokst kontinuerlig de siste fire årene, og i år ligger veksten på 155 % sammenlignet med samme periode i fjor. Beløpene varierer fra 100 kroner helt opp til 3500 kroner.

- Den største salgsuken for reisegaver er den siste uken før jul og helt frem til julaften, så vi antar at tallet vil øke enda mer, sier Aspengren.

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00Pressemelding

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.