Stadig flere gir reiser i julegave

Salget av reisegavekort har steget betydelig de siste fire årene, også i år peker pilene oppover. Tall fra reisearrangøren TUI viser at antall reiseopplevelser som vil ligge under årets juletre er mer enn doblet sammenlignet med i fjor.

- Mange har jo det de trenger, og hva gir man til den som har alt? Mye tyder på at reiser er høyt på ønskelisten i år, og opplevelser får man jo aldri nok av, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI Norge.

Kjøper helt frem til julaften

Salget av gavekort i førjulstiden har vokst kontinuerlig de siste fire årene, og i år ligger veksten på 155 % sammenlignet med samme periode i fjor. Beløpene varierer fra 100 kroner helt opp til 3500 kroner.

- Den største salgsuken for reisegaver er den siste uken før jul og helt frem til julaften, så vi antar at tallet vil øke enda mer, sier Aspengren.

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.