Stadig flere gir reiser i julegave

Salget av reisegavekort har steget betydelig de siste fire årene, også i år peker pilene oppover. Tall fra reisearrangøren TUI viser at antall reiseopplevelser som vil ligge under årets juletre er mer enn doblet sammenlignet med i fjor.

- Mange har jo det de trenger, og hva gir man til den som har alt? Mye tyder på at reiser er høyt på ønskelisten i år, og opplevelser får man jo aldri nok av, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI Norge.

Kjøper helt frem til julaften

Salget av gavekort i førjulstiden har vokst kontinuerlig de siste fire årene, og i år ligger veksten på 155 % sammenlignet med samme periode i fjor. Beløpene varierer fra 100 kroner helt opp til 3500 kroner.

- Den største salgsuken for reisegaver er den siste uken før jul og helt frem til julaften, så vi antar at tallet vil øke enda mer, sier Aspengren.

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Care Foundation samarbeider med IFAW for å forhindre ulovlig elefantjakt i Kenya20.2.2019 08:00:00 CETPressemelding

• Med støtte fra TUI Care Foundation implementerer IFAW ny teknologi for å beskytte elefantpopulasjoner i Tsavo-området. •Sammen med Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet, vil IFAWs tenBoma-initiativet hjelpe lokale voktere med å samle inn, behandle og analysere data. • Initiativet tilbyr opplæring og mentorskap for 130 voktere fra Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet slik at de kan bruke den innsamlede dataen til handling som effektivt kan beskytte dyrelivet og lokalsamfunnet.