TINE SA

Stadig flere bedrifter ser verdien av YT Holmenkollstafetten

Del

Mer enn 52.000 deltakere er påmeldt YT Holmenkollstafetten i år, en dobling av antall deltakere på ti år. Bedriftsløperne står for den sterkest voksende gruppen.

I år venter man 
 flere enn 52.000 deltakere til YT Holmenkollstafetten.
I år venter man flere enn 52.000 deltakere til YT Holmenkollstafetten.

Stafetten er blitt spesielt populært blant bedrifter, og stadig flere bedriftslag melder seg på. For første gang i historien har man hele 3450 lag påmeldt til årets stafett som går av stabelen 11. mai.  

Blant disse er hele3200 bedriftslag. Per Sletholt, leder av YT Holmenkollstafetten i IK Tjalve, mener HMS-fokuset blir stadig viktigere.  

- Stadig flere bedrifter ser verdien av å delta på stafetten fordi det reflekterer det fokuset man har på samhold og helse blant ansatte. Helse er blitt avgjørende, både for enkeltarbeiderne og for bedriftskulturen, sier Sletholt. 

I fjor stilte Norgesgruppen med 56 lag. I år stiller ingen færre enn 104 lag og 1500 av deres ansatte på startstreken. Å kunne tilby et lavterskel tilbud – som fronter fokuset på trening og helse, er viktig for Norges største dagligvarekonsern.  

- Holmenkollstafetten gjør det enkelt for alle å delta. Jeg er stolt av at vi stiller med så mange lag og deltakere i et arrangement som kombinerer både glede, lagfølelse og aktivitet. Her får alle en mulighet til å komme i litt bedre form, sier konsernsjef i NorgesGruppen, Runar Hollevik 

Innenfor bygg og anleggs-bransjen ser vi også en spesielt stor økning i antallet påmeldte lag.  

- For denne bransjen står det både det sosiale og det helsemessige høyt. Det å jobbe forebyggende med helse, og å få medarbeidere ut i trening og mosjon, er viktig for å kunne møte disse utfordringene. Det handler om å bygge en god og sunn bedriftskultur, hvor stafetten blir et veldig engasjerende og mobiliserende tiltak for alle ansatte, sier Sletholt

Sterkere og grønnere profil 

Sletholt forteller at stafetten har profilert seg mye sterkere de seneste årene – med god drahjelp fra samarbeidspartnere.  

- Samarbeidet vi inngikk med TINE for ti år siden har løftet arrangementet. Vi ser det har bidratt svært positivt og til en sterkere profilering – i tillegg til rent økonomisk, ettersom stafetten er et veldig dyrt arrangement. Vi synes det er avgjørende å kunne ha gode muskler bak et slikt viktig arrangement, sier Sletholt 

Partnerskapet med organisasjoner som TINE, Norsk Gjenvinning, og Natur og Ungdom tidligere, har også bidratt til å skape en grønnere profil på arrangementet.  

- Vi ønsker å bidra til den positive, grønne trenden. I fjor kunne YT stille med plukkelag. Norsk Gjenvinning har vært en viktig partner for avfallshåndtering. Vi ønsker et fortsatt tett samarbeid med «grønne» aktører også i fremtiden, avslutter han.   

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

I år venter man 
 flere enn 52.000 deltakere til YT Holmenkollstafetten.
I år venter man flere enn 52.000 deltakere til YT Holmenkollstafetten.
Last ned bilde

Om TINE SA

TINE SA
TINE SA
Lakkegata 23
0187 Oslo

03080http://www.tine.no

TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.

Følg saker fra TINE SA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TINE SA

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom