Stacc vinner pris for automatiseringsverktøy

Selskapet Stacc AS mottar tirsdag kveld prisen som årets Rising Star i Hordaland av Deloitte.

Årets Rising Star har utviklet en plattform som samler tjenester innen lån, leasing og innskudd på en plattform.

Om vinneren sier juryen:

«Et buzzword i dagens diskusjon om bedrifters konkurranseevne er digitalisering. Man får lett inntrykk av at bedrifter som ikke digitaliserer har små sjanser for å overleve. Videre blir det av enkelte fremholdt at roboter snart vil erstatte alt og alle i næringslivet. Det som er klart, er at mye rutinepreget arbeid med letthet vil kunne erstattes av roboter uten særlig savn for de ansatte. Dette gjelder særlig finansinstitusjoner».

Plattformen er en fullstendig løsning for långivere eller banker som ønsker å automatisere sin backoffice-operasjon.

Deloitte Rising Star Hordaland er en årlig kåring av lokale bedrifter fra Hordaland. Den stiller krav til omsetningsvekst, andelen lokal kapital, samt privat eierskap. I tillegg stilles det krav til innovasjon og nytenking, og man ønsker å hedre identifiserbar komp­etanse og­­ teknologi som oppfattes som aktuell i markedet.

Hensikten med Rising Star-prisen er å hedre innovasjons- og gründerbedrifter som kan stå til eksempel for etterfølgelse av andre. Graden av innovasjon vurderes av en komite, bestående av Tor Aase Johannessen (NHH), Hogne Tyssøy (partner i Holberg fondene) og Dag Inge Ulstein (Byråd for Finans, innovasjon og eiendom i Bergen Kommune).

Jon Osvald Harila, partner: jharila@deloitte.no / 906 15 921