Stabile OBOS-priser

Prisene på brukte OBOS-tilknyttede boliger i Oslo steg med 0,2 prosent i november

I november var den gjennomsnittlige kvadratmeterprisen for brukte OBOS-tilknyttede boliger i Oslo-området 58 314 kroner. Kvadratmeterprisen er 0,2 prosent høyere enn i oktober, og 6,1 prosent lavere enn i november 2016.

– Prisene holder seg på samme nivå som i foregående måned, men en måned er et altfor kort tidsperspektiv til å trekke noen klare konklusjoner. Vi må vente noen måneder til før vi vet om dette er en vedvarende trend eller om det bare er en kort pust i bakken. Omsetningen er fortsatt på et høyt nivå, faktisk høyere enn i november for et år siden, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS

Hittil i år har prisene for brukte OBOS-tilknyttede boliger i Oslo-området falt med 8,2 prosent.

For landet sett under ett var den gjennomsnittlige kvadratmeterprisen for brukte OBOS-tilknyttede boliger 51 519 kroner i november. Dette er uendret fra oktober, og 5,8 prosent lavere enn i november 2016.

I november ble det foretatt 758 eierskifter i OBOS-tilknyttede boliger mot 759 i oktober og 734 i november i 2016.

OBOS BBL er en medlemsorganisasjon med over 430 000 medlemmer. I 87 år har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.