St1 fullfører kjøpet av Statoil Fuel & Retail Marine AS i Norge

I november 2017 bestemte Alimentation Couche-Tard å selge 100% av aksjene i Statoil Fuel & Retail Marine AS (“SFR Marine”) til St1 Norge AS, et datterselskap til St1 Nordic Oy. Kravene stilt av Konkurransetilsynet har blitt oppfylt, salget har blitt godkjent, og eierskapet av alle aksjene i SFR Marine har blitt overdratt til St1 Norge AS.

SFR Marine leverer drivstoff til marinesektoren langs norskekysten. Alle ansatte i SFR Marine vil fortsette i det samme juridiske foretaket som de jobbet i før salget, og kundetilbudet vil ikke endres som følge av transaksjonen.

Det norske Konkurransetilsynet satte krav om at St1 Norge AS måtte selge sin eksisterende marinevirksomhet i Stavanger-regionen, og denne har blitt solgt til Bunker Oil.

– Vi er glade for at prosessen nå har blitt fullført, slik at vi kan fokusere på våre nye kunder og styrke vår tilstedeværelse i det norske markedet, sier Mika Wiljanen, administrerende direktør i St1 Norge AS.

- De ansvarlige hos begge parter har gjort en strålende jobb med å tilrettelegge dette salget. Vi føler oss sikre på at dette vil sikre videreutviklingen av marineforretningen, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Mika Wiljanen, administrerende direktør, St1 Norge AS, +358 40 1946 784, mika.wiljanen@st1.fi

Liisa Joenpolvi, Kommunikasjonssjef, St1 Nordic Oy, + 358 50 4110 025, liisa.joenpolvi@st1.fi

Pål Heldaas, Senior kommunikasjonsdirektør, Circle K AS, +47 97 07 97 63, palhel@circlekeurope.com