St. Paul & The Broken Bones slipper sitt etterlengtede album "Sea Of Noise" 9. September!

"St. Paul and the Broken Bones took the stage at Shaky Knees and held their own as the true heavyweights they are becoming. “ - Huffington Post

Birmingham, Alabama rock & soul oktett St. Paul & The Broken Bones gir ut sitt etterlengtede andrealbum Sea Of Noise 9. September via RECORDS. Det nye albumet inneholder en hjertebankende blanding av old school R&B, soul, funk og rock som St. Paul & The Broken Bones har blitt kjent for. Sea Of Noise dokumenterer et band som har gått gjennom en artistisk evolusjon, og løfter sounden sin til nye høyder. Mange av de nye låtene er knyttet sammen av et felles tema som er en kommentar til samfunnet. Musikken viser at St. Paul & the Broken Bones utforsker nye territorier, noe vi kan høre i åpningslåta ”Crumbling Light Posts, Pt. 1”, som er en tredelt gjentakelse gjennom Sea Of Noise.

Sea of Noise Video Trailer - https://youtu.be/OkuXq-WOHJw

Sea Of Noise er oppfølgeren til 2013 debut LP’en Half The City som mottok svært positive anmeldelser, fra blant annet USA Today, Esquire og Paste. Deres eksplosive live-opptreden fikk NPR Music til å omtale dem som “one of the nation’s best live bands”, mens Rolling Stones håndplukket dem til å varme opp på to konserter. Gruppen hadde deres TV-debut på CBS Saturday Morning og har opptrådt på Jimmy Kimmel Live, The Late Show with David Letterman og The Late Late Show with Craig Ferguson. Bandet har gjort flere større festivaler i USA, inkludert Lollapalooza, Bonnaroo, Coachella, Outside Lands, Shaky Knees og Hangout.

St. Paul & The Broken Bones består av: Paul Janeway (vokal), Jesse Phillips (bass), Browan Lollar (gitar), Al Gamble (keys), Andrew Lee (trommer), Allen Bransetter (trompet), Chad Fisher (trombone) and Jason Mingledorff (sax).

St. Paul & The Broken Bones på sosiale medier:

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald