SPT Svanen hoppet seg til seier

5.-7. trinn ved SPT Svanen, Skien kommune er vinnere av Nasjonalforeningen for folkehelsens hoppetaukonkurranse i Telemark. De 13 elevene hoppet 60 minutter hver dag under konkurransen.

Sperrefrist:  Torsdag 1. juni kl. 9.30. Premien er en overraskelse for skolebarna, så vi ber om at dere overholder sperrefristen.

Premien blir delt ut av Alvhild Tørnes fra Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesstyre i Telemark.

STED: STP Svanen, torsdag 1. juni kl. 9.30

Over hele landet har over 100 000 skoleelever fra 4. til 7. klasse deltatt i Nasjonalforeningen for folkehelsens årlige hoppetaukonkurranse , Hopp for hjertet. Det tilsvarer over halvparten alle barneskolene i Norge. Konkurransen strakk seg over to uker tidligere i mai, og deltagerne har i gjennomsnitt hoppet tau 24 minutter hver dag.

Nasjonalforeningen for folkehelsen er en frivillig organisasjon som arbeider for å bekjempe hjerte- og karsykdommer og demens. Forskningen viser at fysisk aktivitet er godt for helsa og forebygger både hjerte- og karsykdommer og demens.

Kontakt: Alvhild Tørnes, mobil 934 60 902.

Oscars gate 36B

Følg pressemeldinger fra Nasjonalforeningen for folkehelsen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nasjonalforeningen for folkehelsen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nasjonalforeningen for folkehelsen