`SPRINGSTEEN ON BORADWAY` SOUNDTRACK UTE 14. DESEMBER

Albumet kan forhåndsbestilles sammen med låten "Land of Hopes and Dreams" i dag.

Columbia Records slipper soundtracket til Springsteen On Broadway den 14. Desember og inneholder sangene og historiene fra Tony Award-vinnende Bruce Springsteens store Broadway suksess, fremført 236 ganger på Jujamcyn´s Walter Kerr Theatre. Utgivelsen inneholder all lyd fra den kommende Netflix-utgivelsen Springsteen on Broadway og vil være tilgjengelig som et 4LP-sett, Dobbel-CD og på digitale platformer.

Hør “Land of Hopes and Dreams” fra soundtracket her.

Basert på den bestselgende biografien «Born to Run», er Springsteen on Broadway en unik helaften med Bruce, gitaren hans, et piano og hans meget personlige historier. På albumet dukker hver av historiene opp som egne spor, markert som «introduksjoner» til sangene som følger. Lyden på Springsteen on Broadway er mikset av legendariske Bob Clearmountain og mastret av Bob Ludwig.

Prøveforestillingene for Springsteen on Broadway startet 3. oktober 2017 og den utsolgte rekken av forestillinger åpnet offisielt 12. oktober samme år. Spilleperioden ble utvidet hele tre ganger etter de planlagte første 8 ukene og vil ha sin siste spilledato den 15. desember 2018. Springsteen on Broadway slippes globalt på Netflix dagen etter, den 16.desember klokken 00:01.

Springsteen on Broadway er tilgjengelig for forhåndsbestilling fra og med i dag her

'Springsteen on Broadway' Track List:

Growiną Up (introduction & song)
My Hometown (introduction & song)
My Father's House (introduction & song)
The Wish (introduction & song)
Thunder Road (introduction & song)
The Promised Land (introduction & song)
Born In The U.S.A. (introduction & song)
Tenth Avenue Freeze-Out (introduction & song)
Tougher Than The Rest (introduction & song) with Patti Scialfa
Brilliant Disguise (introduction & song) with Patti Scialfa
Long Time Cominą(introduction & song)
The Ghost Of Tom Joad (introduction & song)
The Rising (song)
Dancing In The Dark (introduction & song)
Land Of Hope And Dreams (song)
Born To Run (introduction & song)

Sitater om "Springsteen On Broadway":

"As portraits of artists go, there may never have been anything as real — and beautiful — on Broadway." - New York Times

“An intimate triumph… one of the most compelling and profound shows by a rock musician in recent memory." - Rolling Stone

“Two spellbinding hours of stories, reimagined hits and a dissection of his own legend..... something deep and joyful has occurred here tonight” 5/5 The Guardian

Bruce Springsteens karriere startet for over 40 år siden, og startet med Greetings from Asbury Park, NJ i 1973. Han har gitt ut 18 studioalbum, fått 20 Grammys, vinnet en Oscar og en Tony, blitt innlemmet i Rock and Roll Hall of Fame, mottatt en Kennedy Center Honor og var MusiCares ´Person of the Year i 2013. Springsteens memoarer ´Born to Run` (Simon & Schuster) og albumet som hører til booken `Chapter and Verse`ble sluppet i 2016 og fikk the Presidential Medal of Freedom i november samme år. Springsteens The River Tour 2016 ble kåret til årets beste av både Billboard og Pollstar. ´Born to Run`ble sluppet som paperback av Simon & Schuster den 5. september 2017.

For mer informasjon:
www.brucespringsteen.net
www.facebook.com/brucespringsteen
www.twitter.com/springsteen
www.instagram.com/springsteen

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.

Bob Dylan - More Blood, More Tracks - The Bootleg Series Vol. 14 to be released by Columbia Records/Legacy Recordings Friday, November 220.9.2018 16:05Pressemelding

Eagerly anticipated new chapter in acclaimed Dylan Bootleg Series unveils previously unreleased studio performances from 1974's mythic "Blood On The Tracks" sessions. Single Disc / 2LP edition showcases revelatory alternate NYC versions of all 10 songs from the original album + unreleased take of "Up to Me". 6CD Limited Edition Deluxe Set presents the complete New York City recording sessions + the five existing Minneapolis/Sound 80 recordings in chronological order.