Spilleplan Toppserien 2019

Tittelforsvarer LSK Kvinner tar imot Kolbotn i serieåpningen, mens det blir nabooppgjør på Jæren og i Oslo. Se hele spilleplanen her.

Kampene i Toppserien 2019 er nå klare. Denne sesongen har rekordtidlig start med første runde allerede 23. mars, mens det på grunn av VM blir en pause fra 20. mai til 26. juli.

- I samarbeid med Toppfotball Kvinner og NRK har NFF utarbeidet spilleplan som er basert på klubbenes ønsker, banesperrer og tanken på å bygge et godt produkt. Å få til alle ønsker er ikke lett, men vi tror helheten i planen ivaretar ulike interesser. I år er det også ekstra spesielt med så langt opphold på grunn av VM, sier seksjonsleder for kampadministrasjon og arrangement i NFF, Rune Pedersen.

-  Sesongen blir en eneste lang fest. Dette gleder vi oss enormt til. Vi starter allerede første runde 23. mars med to durabelige nabooppgjør mellom Klepp og Avaldsnes i tillegg til hardtsatsende Vålerenga mot Stabæk. Så blir det en fantastisk happening med Superhelgen som siste akt før det braker løs med VM i Frankrike. Det har blitt gjort et utmerket stykke arbeid av NFF med dette oppsettet, blant annet ved å hensynta LSK Kvinners deltakelse i Champions League. Det er en utfordrende sesong med VM-sluttspill for både A-landslag og J19-landslag. Det gjør at vi får et lengre opphold i seriespillet enn ønskelig. Men dette er tross alt et gledelig problem, sier daglig leder for Toppfotball Kvinner, Hege Jørgensen.

For andre året på rad blir altså "Superhelg" arrangert, der samtlige kamper spilles på samme arena 18. og 19. mai. I 2019 vil disse kampene bli spilt på Intility Arena. Alle kampene denne runden vises på NRK.

Klikk her for å se hele spilleplanen