Spilleplan for Eliteserien 2019

Spilleplanen for Eliteserien 2019 er nå klar. I de første 15 rundene er også TV-kampene satt opp.

Sesongen starter med oppgjøret Odd - Brann og Vålerenga - Mjøndalen lørdag 30. mars.

NFF har, som tidligere år, fått inn konkrete begrensninger og ønsker fra klubbene, og i tillegg er det mange andre faste forhold og forutsetninger som må tas med i vurderingen.

- Vi har hatt et godt samarbeid med NTF og Discovery og selv om det ikke er mulig å ta hensyn til alle ønsker og behov, synes jeg vi har klart å utarbeide en spilleplan vi kan være fornøyd med. De fleste klubbønsker er ivaretatt og vi har klart å legge til rette mest mulig for lagene som skal spille i Europa. Nå gleder vi oss til seriestart siste helgen i mars, sier leder av NFFs konkurranseavdeling, Nils Fisketjønn.

- Det starter forrykende når Norges eldste klubb Odd åpner 2019-sesongen mot Brann og samtidig feirer 125 år. Og fortsetter med storoppgjør mellom årets E-cup-sensasjon Sarpsborg 08 og Molde. Vi gleder oss allerede til seriestart. Vi er også fornøyd med at det har blitt lagt godt til rette for lagene som deltar i E-cup, sier administrerende direktør i NTF, Leif Øverland.

Klikk her for å se oversikten over alle kampene