Spesialmodell av Volkswagen Golf eksklusivt for Norge

I forbindelse med markeringen av milepælen 1 million Volkswagen solgt i Norge, har importøren tatt frem en særegen «Norgesmodell» av Volkswagen Golf. Golf er Norges desidert mest solgte modell gjennom tidene med over 250.000 solgte eksemplarer.

- I år hvor vi feirer milepælen 1 million solgte Volkswagen til Norge, er vi stolte av å kunne tilby en særegen norsk modell av Golf, Norges mest solgte bil, sier Anita Svanes, kommunikasjonssjef i Volkswagen.

Norgesmodellen, Golf R-Line Limited Edition blir kun solgt i Norge i et begrenset antall på 300 biler. Den er utstyrt med den nye TSI-motoren på 1,0 liter og 110 hk kombinert med en 7-trinns DSG automatgirkasse. Golf R-Line Limited Edition leveres komplett utstyrt med en omfattende utstyrspakke:

R-Line utvendig styling, 17 tommers lettmetallfelger, adaptiv cruise control, parkeringssensorer foran og bak, dynamiske full LED-frontlykter med dynamisk lysassistent, Navigasjonssystem med 8’’ berøringsskjerm, en rekke førerhjelpsystemer og Ergo Active sportsseter med massasje og 14-veis regulering.

Golf R-Line Limited Edition leveres i fargene fra det norske flagget; Pure White, Tornado Red og Lapiz Blue metallic som egentlig kun er forbeholdt toppmodellen Golf R. I tillegg får alle bilene en egen plakett i børstet aluminium på instrumentpanelet som forteller at dette er en spesialmodell kun for Norge.

Golf R-Line Limited Edition har en pris fra kr 342.400 eksklusive frakt og levering.