Spekematprodusenten Spekeloftet er årets leverandør i REMA 1000

Hvert år gjør REMA 1000 stas på den beste leverandøren, og i år er det Spekeloftet som stolt kan kalle seg Årets Leverandør 2017.

Siden 1994 har Spekeloftet sikret at Kjøpmenn i REMA 1000 kan tilby ordentlig godt pinnekjøtt til sine kunder, tørket på den gammeldagse måten. Solide resultater og utvikling, ved siden av stødig levering av ekte håndverksprodukter, gjør at Spekeloftet stolt kan ta imot prisen torsdag kveld.

- Spekeloftet har over lang tid levert en solid utvikling med god vekst de fire siste årene, og er et forbilde for oss alle når det kommer til gjennomføring av butikkonsept og kostnadsstyring. Det er bare å gratulere, sier Amund Fjørtoft, administrerende direktør i REMA Industrier.

Ole Venås, som er daglig leder og medeier i Spekeloftet AS, benytter anledningen til å rose sine medarbeidere og innsatsen de har gitt.

- Dette kom overraskende på, men jeg er veldig stolt og ydmyk her jeg står. Jeg hadde planlagt å vinne denne tittelen om et par år, men kan takke alle mine medarbeidere i kveld, sier Ole Venås

I tillegg til den ferske prisen som Årets Leverandør, kan Spekeloftet briljere med flere seire i smaks- og produkttester de siste årene. Suksessoppskriften ansees å være den friske fjelluften i Hemsedal hvor kjøttet tørker naturlig så lenge «været vil».

Sammen med den gjeve prisen mottar Spekeloftet en sjekk på kr. 100 000. Premien vil vinnerne gi til et veldedig formål, som medarbeiderne sammen velger.

Leverandøren har den siste tiden hatt hendene fulle med byggingen av et splitter nytt anlegg, som nå står klart i Hemsedal kommune. Spekematprodusenten utvider sammen med lokale aktører, og er motivert og klar for å satse videre med REMA 1000.

I 2010 kjøpte REMA Industrier 50% av aksjene i Spekeloftet, og har siden vært stolt leverandør til alle REMA 1000 sine butikker over hele landet.

FAKTA:
Hvert år samles alle Kjøpmenn i REMA 1000 sammen med sitt støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet på Gardermoen. Prisen Årets Leverandør kåres av REMA Industrier.

Dette er de tidligere vinnerne av prisen årets leverandør:

Norsk Kylling 2016
Stangekylling 2015
REMA Brands 2014
BaRe 2013

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.