Sparker i gang strømme-VM

Fotball-VM i Russland er sparket i gang, og med lanseringen av et eget sportsområde i strømmeappen er Canal Digital rigget for et mesterskap som kan følges uansett om man er hjemme eller på farten.

Fotball-VM er et av verdens største sportsarrangementer, og for mange også blant de største TV-høydepunktene. Når mesterskapet åpnet med kampen mellom Russland og Saudi Arabia torsdag 14. juni markerte det starten på 64 kamper gjennom mer enn fire uker, og mange gode sportsøyeblikk på TV.

Lanserer eget sportsområde i app

Canal Digital Satellitt har de siste årene satset betydelig på utvikling av strømmetjenesten med blant annet en egen app for Apple TV og smart-TVer, i tillegg til smarttelefon og nettbrett. Kundenes strømmevaner stiger også jevnt, og i 2018 har 35 % av Canal Digital Satellitts kunder strømmet.

Med den store TV-begivenheten på trappene legger Canal Digital til rette for at kundene enkelt skal kunne følge fotballkampene hvor man vil, og lanserer nå et eget sportsområde i appen.

-      Sport er viktig for mange av våre kunder, og fotball-VM er utvilsomt en av årets største TV-begivenheter. Kundene ser stadig mer innhold gjennom apper og når de er på farten, og vi gjør det nå enkelt for dem å følge fotballfesten ved å samle all sport på ett sted i appen,sier Tone Krohn Clausen, produkt- og digitaldirektør i Canal Digital Satellitt.

Det nye sportsområdet vil ligge lett tilgjengelig i appen, og gir en enkel oversikt over all sporten som sendes. Kundene vil her finne lister med all direkte-sport som vises nå og senere på dagen, samt annen type sportsinnhold. Det nye området vil også bli værende i appen selv etter mesterskapet er slutt.

– Vi håper denne funksjonen kan hjelpe folk med å finne akkurat det de er ute etter. Har du kommet litt sent ute til en av storkampene, skal du slippe å bruke tid på å finne hvilken kanal den går på. I tillegg til fotball vil det være alle typer idretter som håndball, sykling og motorsport, og vi samler også en mengde sportsdokumentarer som kanalene viser. Her er det masse bra å se hver eneste uke – også etter at fotball-VM er over, avslutter Krohn Clausen

I årets VM deles kampene mellom NRK og TV 2, og alle kampene sendes direkte på TV. Fullt sendeskjema finnes her: https://satellitt.canaldigital.no/aktuelt/slik-ser-du-fotball-vm/

For mer informasjon, kontakt:

Tormod Sandstø
Director Nordic PR