SpareBank 1 fornyer strategisk avtale med Nets

(Oslo, 3. mai 2018) SpareBank 1 Banksamarbeidet har inngått en femårig rammeavtale med Nets, som omfatter leveranser av betalingsformidlingstjenester, informasjonsteknologi og andre finansielle tjenester på vegne av de 14 bankene i SpareBank1-alliansen.

Øyvind Aass og Thomas Jul

- SpareBank 1-bankene har gjennom mange år hatt et godt samarbeid med Nets. Ved inngåelse av denne avtalen etablerer vi et langsiktig strategisk samarbeid, med den hensikt å optimalisere SpareBank 1s bruk av tjenester innenfor betalings- og informasjonsformidling, sier Øyvind Aass, administrerende direktør for SpareBank 1 Banksamarbeidet.

Nets vil ta en aktiv rolle i utviklingen av nye produkter og tjenester, og bidra til innovasjon og nyskaping hos SpareBank 1-bankene.

- Vi er utrolig glade for at SpareBank 1 har valgt å fornye og forlenge samarbeidet. Med denne avtalen samordnes og profesjonaliseres eksisterende og fremtidig samarbeid med alle bankene i alliansen, sier Thomas Jul, Executive Vice President i Nets.

Nets skal også utvikle sine produkter og tjenester i samsvar med SpareBank 1 og markedets behov, slik at SpareBank 1-bankene til enhver tid er konkurransedyktige innen de typer produkter og tjenester som avtalen omfatter.

Lengden på avtalen som nå er inngått er 5 år, med opsjon på ytterligere 2 år.

Ida Håvik, kommunikasjonssjef i SpareBank 1, tlf. 975 22 627, ida.haavik@sparebank1.no

Øyvind Aass og Thomas Jul
Øyvind Aass og Thomas Jul signerer avtalen

Om Sparebank 1:
SpareBank 1-alliansen består av 14 selvstendige banker som samarbeider om felles plattform og merkenavn. Samarbeidet er organisert gjennom de felleseide selskapene SpareBank 1 Gruppen AS og SpareBank 1 Banksamarbeidet DA med deres datterselskaper, i tillegg til flere andre direkte eide selskaper av SpareBank 1-bankene. Totalt har SpareBank 1-bankene 1,2 millioner kunder. Alliansen er Norges nest største finansgruppering.

Om Nets: