Sør Vest er REMA 1000s beste region

Nok et år er det regionen med Stavanger som hovedsete som levere de beste resultatene i REMA 1000. Region Sør Vest kan dermed bære tittelen Årets Region stolt videre.

- Vi hadde mange gode kandidater i år, men det var en region som stod seg ekstra ut. Denne regionen har vært der for kjøpmennene, vært positive og offensive, og levert fantastiske resultater, sier Jan Frode Johansen, adm. direktør i REMA Franchise.

Kjøpmennene i region Sør Vest leverer år etter år en god økonomisk utvikling, solide butikker og kontroll, noe som sikrer dem tittelen Årets Region to år på rad i REMA-systemet. Regionen har blitt godt vant med å være på toppen, som nå kan skilte med tre seire de fire siste årene.

- Det er en stor ære å stå her i kveld. Vi har fantastiske kjøpmenn i Sør Vest, og jeg er personlig stolt av å være en del av dette kollektivet. Det er vanvittig gøy å gå på jobb hver dag, og gleder meg til alt vi skal videreutvikle og bli bedre på. Jeg er stolt av hver og en av denne gjengen, sier Eivind Folkvord, salgssjef i region Sør-Vest.

Regionen har i dag 54 butikker, men øker allerede med nok en butikk i september når REMA 1000 myklebust i Stavanger åpner dørene.

Det var på grunn av Kjøpmennenes gjentagende fabelaktige innsats i Sør Vest at fjorårets riksmøte ble avholdt i Stavanger, som da stolt kunne vise frem både by og butikker til sine kollegaer i REMA 1000.

FAKTA:
Hvert år samles alle Kjøpmenn i REMA 1000 sammen med sitt støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet på Gardermoen. Prisen Årets Region kåres av REMA Franchise.

Tidligere vinnere av Årets Region:
Region Sør Vest 2016
Region Oslo 2015
Region Sør Vest 2014
Region Sør 2013

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik