Sophie Elise trekker seg fra ”Skal vi danse”

Lørdag formiddag valgte blogger og forfatter Sophie Elise Isachsen å trekke seg fra ”Skal vi danse”.

Sophie Elise trakk seg i dag fra "Skal vi danse". Foto: TV 2.

- Jeg har tenkt nøye gjennom dette, det var ikke en enkel avgjørelse men heller ikke en spontan avgjørelse. Det har vært noe jeg har tenkt på og som jeg har pratet med TV 2s psykolog om. Sammen med produksjonen ble vi enige om hva som er best for meg. Hele denne ”Skal vi danse”-opplevelsen har vært bare positiv, det er meg det handler om. Jeg har elsket å være med, men nå har kroppen min bare sagt stopp, sier Sophie Elise.

- De siste ukene har jeg kjent på at jeg har vært litt trist hele tiden. Jeg har vært såpass sliten at hodet har begynt å gå til angrep på meg selv. ”Skal vi danse” har vært den beste opplevelsen i mitt liv, men da ble det så utrolig tydelig at jeg må ta vare på meg selv. ”Skal vi danse” har gitt meg troen på meg selv på en måte som er helt uvurderlig, for det har gitt meg troen på at jeg kan ha det bra hele tiden. Men da krever det også at man tar tak og at man gjør det nå. Det er ingen dramatisk grunn, jeg bare har det ikke så bra, forteller Sophie Elise.

Sophie Elise har også slitt med en infeksjon.

- Jeg har også fått en infeksjon i bekkenet. Det er tungt å gå med smerter og gå på antibiotika som gjør deg sløv og kvalm. Jeg merker at jeg ikke klarer å hente meg helt inn. Legen har gitt meg råd om å hvile, men det er ikke så lett å kombinere med mye trening. Når man da i tillegg er utkjørt psykisk, så blir det litt for mye.

Hun takker alle som har stemt på henne og kommet med tilbakemeldinger i løpet av høsten.

- Alle stemmer og tilbakemeldinger har betydd så uendelig mye, det er derfor jeg også for første gang i mitt liv tør å hjelpe meg selv, fordi det fortjener jeg. Det har jeg gjort at jeg virkelig har fått troen på meg selv på en måte jeg virkelig trengte.

Dansepartner Benjamin Jayakoddy har vært en stor støtte for Sophie Elise.

- Benjamin har vært nesten hele ”Skal vi danse”-opplevelsen min. Det er fint å bli sett for den man er, og virkelig bli satt pris på for den man er. Det er ikke enkelt å være trener for noen som har det vanskelig og hele tiden tviler på seg selv. Han har vært helt fantastisk. Det er også derfor jeg har vært så glad etter hver gang vi har danset, det er hans fortjeneste at jeg har følt meg såpass trygg.

Fire deltakere gjenstår nå i konkurransen: Martine Lunde, Einar Nilsson, Thea Næss og Jan Gunnar Solli.

- Jeg heier på alle de fire parene som er igjen i konkurransen, vi har fått et unikt bånd.

Programredaktør Jarle Nakken i TV 2 takker Sophie Elise.

- Sophie Elise har vært en fantastisk deltaker i ”Skal vi danse”, som virkelig har gitt av seg selv gjennom flere måneder. Vi er veldig takknemlig for at hun har vært med i denne sesongen. Helsen kommer alltid først, og vi har selvsagt full forståelse for Sophies valg. Kveldens sending går som planlagt. Når Sophie Elise har trukket seg vil ingen deltakere måtte forlate konkurransen i kveld, men det vil bli gjennomført normal danseduell der det paret som får færrest stemmer, vil gå inn i neste lørdag med tre minuspoeng, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Sophie Elise trakk seg i dag fra "Skal vi danse". Foto: TV 2.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!