Sophie Elise slipper ny singel

Etter fjorårets debut som låtskriver og låtsamarbeidet med svenske Joakim Lundell, er Sophie Elise i dag tilbake med singelen «In My Head».

«In My Head» er resultatet av en skrivesession med fokus på det enkle. Låten er skrevet med det samme teamet som hun skrev «All Your Friends» med i 2017. Låten gikk rett til #3 på Spotify i Norge i august, og Sophie Elise håper at fansen tar like godt imot den nye singelen.

Det var gøy å jobbe med litt simplere produksjon og ikke tenke på å skulle ha et drop, men heller kunne leke seg litt med gitar og bass. Det er alltid enklest å lage triste sanger, det er liksom det jeg personlig vender meg til først, men i akkurat denne session var jeg i så godt humør at det ikke var mulig. Jeg er stolt av «In My Head» og synes den har blitt veldig fin. Jeg håper at folk kommer til å synes det samme, forteller Sophie Elise, som håper at låten sender en positiv vibe til lytteren.

Hør "In My Head" HER.

Etter suksessen med «All Your Friends» ble Sophie Elise kontaktet av den svenske stjernen Joakim Lundell. Han falt for stemmen hennes, og ville ha henne med på låten «Only Human». Låten ble en stor suksess med over 6 millioner strømminger til dags dato, og over 1,8 millioner visninger av musikkvideoen.

«In My Head» er skrevet av Sophie Elise Isachsen, Elias Näslin og Nicklas LifNäslin, som representerer produksjons- og topline-teamene «The Family» og «The Priest and The Beast», har produsert låten. Teamene har jobbet med artister som IggyAzalea, J-Lo, 5th Harmony og Enrique Iglesias. Näslin har også jobbet med Soleima og Marcus & Martinus, for å nevne noen.

Nyhetsbrev fra Universal Music20.4.2018 16:15Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største internasjonale slippene fra Universal Music. Ariana Grande ute med ny låt Nytt album fra J. Cole Sting & Shaggy med album Kan også nevne at 16 år gamle Billie Eilish er tilbake med den fantastiske balladen "lovely". Denne gangen har hun fått med seg Khalid. Liam Payne har slått seg sammen med den colombianske superstjernen J Balvin på den sommerlige låta "Familiar". Senere i år skal Liam Payne slippe sitt første album som soloartist, etter å ha debutert med singlene "Strip That Down" og "Bedroom Floor" i fjor. Aktuelle konserter: 23. april - Sam Smith i Telenor Arena med Lewis Capaldi som oppvarming. 23. april - Thirty Seconds To Mars i Oslo Spektrum. 24. april - Niall Horan på Sentrum Scene med Julia Michaels som oppvarming. 25. april - Imagine Dragons i Oslo Spektrum. Ha en musikkfylt helg!

Nytt album fra J. Cole20.4.2018 15:51Pressemelding

J. Cole er i dag ute med sitt femte studioalbum KOD. Albumet følger opp hans suksessalbum 4 Your Eyez Only fra 2016. Første låt ut fra albumet er "ATM" hvor videoen er regissert av Cole selv og Scott Lazer. Om albumtittelen sier han selv på Twitter: KOD. 3 meanings. Kids on Drugs, King Overdosed, Kill Our Demons. The rest of the album I leave to your interpretation. J. Cole var den første som ble signét til Jay-Zs Roc Nation label hvor han ga ut sitt debutalbum Cole World: The Sideline Story i 2011. I løpet av karrieren har han fått med seg fem Grammy Award nominasjoner i kategorier som Best New Artist og Best Rap Album. I fjor spilte han for et utsolgt Oslo Spektrum.

Ariana Grande med ny låt20.4.2018 15:04Pressemelding

Ariana Grande er i dag ute med sin nye singel “No Tears Left To Cry”. Dette er første slipp siden Dangerous Woman fra 2016. Låten er produsert av Max Martin og ILYA og skrevet av Ariana selv med hjelp fra Max Martin, ILYA og Savan Kotecha. “No Tears Left To Cry” er første smakebit fra hennes nye album. Samtidig med låten kom også videoen regissert av Dave Meyers som tidligere har gjort videoer for Katy Perry, Maroon 5 og Kendrick & SZA - for å nevne noen. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande vokst frem som en av verdens aller største artister. Etterfølgeren My Everything (2014) inneholdt monsterhits som "Problem" og "Break Free" og hele fire låter nådde topp 10 på Billboard-listen. I 2016 slapp hun tredjealbumet Dangerous Woman, som i likhet med forgjengeren gikk til topps i Norge, USA og en rekke andre land.

Sting & Shaggy ute med album20.4.2018 14:44Pressemelding

Sting & Shaggy er i dag ute med albumet 44/876. Albumet 44/876 (44 er landskoden for UK, 876 for Jamaica) er spilt inn i New York og på Jamaica. Noen av dem som bidrar er legendariske Robbie Shakespeare fra Sly and Robbie, dancehall sensasjonen Aidonia, Morgan Heritage, Branford Marsalis, Agent Sasco og Stings mangeårige gitarist Dominic Miller. Albumet er produsert av Sting International (“Oh, Carolina,” “Boombastic” og “It Wasn’t Me,”) og Martin Kierszenbaum (Sting, Madonna og Lady Gaga). I sommer legger de ut på turné sammen og kan oppleves live 4. juli i Kristiansund og 5. juli på Kongsberg Jazzfestival.

Temmpo ute med akustisk versjon av «Pipe Dream»20.4.2018 12:31Pressemelding

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Hans fjerde solosingel, «Pipe Dream», er spilt nærmere 100 000 ganger, og nå følger han opp med en akustisk versjon av låten. Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. «Pipe Dream» omhandler spørsmålet vi alle kjenner oss igjen – hvor passer jeg inn i verden? Og er jeg på riktig vei? Poplåten har ærlig tekst kombinert med fengende melodier, som er Temmpo sitt kjennetegn. Det hele bringer optimisme inn i det store spørsmålet om vår tilstedeværelse på denne jorden. HØR TEMMPO "PIPE DREAM (ACOUSTIC)" HER Temmpo Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky

Seeb med debut-EP – Nice To Meet You!20.4.2018 11:35Pressemelding

Etter å ha streamet over 2 milliarder på Spotify og vunnet Spellemannsprisen 2017 for "Årets popgruppe", gir produsenttrioen, Seeb, ut debut EP`en "Nice To Meet You" 20. April. Første singel fra EPen, "Drink About feat. Dagny" , som hadde release 6 april, har allerede streamet 4,5 millioner ganger og ligger #3 på Spotify i Norge og topp 9 på radiolistene i Norge. - "Vi er veldig glade og helt ærlig, litt nervøse for å slippe vår første EP. Det har vært en utrolig spennende og givende reise å lage denne EPen, og vi har samarbeidet med så mange talentfulle venner fra hele verden – fra norske Dagny og Iselin til internasjonale stjerner som Jay Sean, Skylar Grey og mange flere!" - Seeb HØR SEEB "NICE TO MEET YOU" EP HER Tracklist 1. Say You Love me feat. Skylar Grey 2. Don´t Know Why feat. Jay Sean 3. Nice To Meet You feat. Goodito Frito 4. Drink About feat. Dagny 5. The High feat. 11 LIT3S 6. Listen feat. Iselin Om Seeb Etter å ha hatt globale monsterhits med remixene av Mike Posner's "I