Sophie Elise får premiere med helt ny TV 2-serie på mandag

Influencer, forfatter og reality-kjendis Sophie Elise Isachsen (24) har laget en ny serie for TV 2. Mini-serien med fem episoder er laget i forbindelse med lokalvalget denne høsten.

Bilde fra serien.

Serien «Sophie Elise tester Norge» som blant annet for seg temaer som abort, eldreomsorg og klima har premiere på TV 2 Sumo mandag 26. august.

– Jeg har fått gå inn i situasjoner jeg aldri har vært i, og møtt mennesker jeg kanskje ikke helt forsto meg på før, sier Isachsen.

– Jeg håper serien vil gjøre at unge mennesker, og voksne, blir både engasjert og provosert, og kanskje åpner øynene litt for saker man ikke tenker så mye over i hverdagen. Tanken var jo å lage et program om politikk, men det har blitt, for meg, et sterkt program om møter med mennesker som er både modige, provoserende, annerledes enn meg og åpne, forteller 24-åringen.

– Her er det ikke nødvendigvis jeg som står i fokus, men heller møtet mellom meg og andre. Siden situasjonene er så nye, er det definitivt en ny side av meg for offentligheten. Jeg tror derimot de som har fulgt meg aller nærmest kjenner igjen denne siden veldig godt. Nemlig den politiske, engasjerte og åpne siden av meg, sier Isachsen.

Det er dokumentarfilmskaper Mari Storstein i Novemberfilm som har produsert og hatt regi på serien for TV 2. Storstein har tidligere regissert TV 2-serien «Søsken».

Nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække, håper at Isachsen vil bidra til å interessere og engasjere en yngre målgruppe.

– Vi ønsker med denne serien å nå yngre mennesker for å skape engasjement rundt viktige temaer i samfunnet. TV 2s oppgave er nettopp å opplyse og engasjere, slik at folk selv kan danne seg en mening, og ta kloke valg. Det er dette demokratiske valg handler om, sier Solbrække.

– Sophie Elise er ikke journalist, men hun møter mennesker med en nysgjerrighet og åpenhet som jeg mener både er engasjerende og til ettertanke, sier Solbrække.

Serien ser du på TV 2 Sumo. Tre episoder slippes 26. august, og to episoder 2. september.

Promo fra serien kan lastes ned her og fritt brukes av media:

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Bilde fra serien