Sophie Elise får egen serie på TV 2 Livsstil

Gjennom serien «Sophie Elises verden» ønsker Harstad-jenta å vise hvem hun egentlig er, når kameraene følger henne tett; sammen med både venner, familie og kjæreste.

Torsdag 18. januar er det premiere på «Sophie Elises verden» på TV 2 Livsstil. Gjennom ti episoder følger vi bloggeren, forfatteren og artisten Sophie Elise Isachsen gjennom en tung, men samtidig givende tid.

- Det er så sjeldent jeg ser på reality-tv og tenker at jeg faktisk ser noe ekte. Det er for kort tid med alle på skjermen i de fleste serier, man er bare på overflaten av alt. Jeg var drittlei av det meste reality jeg ser, samtidig som jeg elsker reality, så jeg ønsket å lage noe som faktisk er ekte. Siden kameraet har fulgt meg flere ganger i uken, hele dager, i flere måneder får man virkelig sett alt. Jeg er også glad for å ha med meg vennene mine på dette, slik at man får bli kjent med flere og ser ulike syn av samme saker, sier Sophie Elise.

Høsten 2017 ønsker hun en forandring i livet, og bestemte seg for å flytte inn i en leilighet sammen med vennene Fetisha Williams og Joakim Kleven. De støtter og utfordrer henne, samtidig som de hjelper Harstad-jenta i hennes forsøk på å finne tilbake til seg selv igjen, og gjenoppdage lykken i livet.

- Folk er jo vant til at jeg åpner meg opp om ting. Men for første gang åpner også familie, venner og kjæreste seg og gir et komplett bilde av mitt liv, det er jeg stolt, rørt og glad over, sier Sophie Elise.

Sophie Elise Isachsen er en av Norges mest populære bloggere. Men hun har på kort tid også rukket å markere seg som en bestselgende forfatter, låtskriver og artist. I 2015 ble hun kåret til Medie-Norges mektigste kvinne, og hennes debutbok «Forbilde» var en av årets bestselgere i 2016.

«Sophie Elises verden» byr også på avsløringer, røper Sophie Elise. Og selv om mye i serien er sårt, er det viktig for henne å vise alt:

- Jeg svarer på en del spørsmål folk har lurt på, som jeg gruer meg litt til å se responsen på. Kameraene fulgte meg også i perioden jeg fikk en psykisk knekk og møtte veggen, noe sånt har jeg ikke sett på TV før, og det er så utrolig personlig og sårt. Men, det er viktig å vise, selv om jeg gruer meg litt, sier Sophie Elise.

Sophie Elises verden from TV2 Kommunikasjonsavdelingen on Vimeo.

«Sophie Elises verden» har premiere på TV 2 Livsstil og TV Sumo torsdag 18. januar kl. 22.00. Det er totalt ti episoder, og serien er produsert av Salto Film og Fjernsyn for TV 2.