Sønstelie blir sjef i Oppland Arbeiderblad

19.12.2016 11:06 | Amedia

Erik Sønstelie er ansatt som ny ansvarlig redaktør og daglig leder i Oppland Arbeiderblad. Han kommer fra stillingen som leder for journalistakademiet i Schibsted.

Erik Sønstelie

- Vi er svært fornøyd med at Sønstelie har sagt ja til å tre inn i rollen som leder for Oppland Arbeiderblad. Han er en medieleder med lang redaksjonell ledererfaring fra flere store mediehus og med høy digital kompetanse som gjør han godt rustet til å lede avisen inn i fremtiden, sier styreleder Ole-Jacob Mosvold.

Erik Sønstelie har ledererfaring fra VG, Svenska Dagbladet, Nationen og Gudbrandsdølen Dagningen. Han har de siste årene ledet arbeidet med å heve kompetansen på digital journalistikk i Schibsted.

- Oppland Arbeiderblad er en spennende utfordring. Jeg ser frem til å ta fatt på oppgavene. OA har en veldig kompetent stab som jeg gleder meg til å jobbe sammen med. Målet er at vi forsterker rollen som det ledende digitale mediehuset i Vest-Oppland, sier Sønstelie.

Erik Sønstelie tiltrer stillingen senest 1. mars 2017.

Erik Sønstelie

iFinnmark styrker seg som ledende digital lokalavis15.5.2017 15:20Pressemelding

Færre papirutgivelser – enda sterkere digitalt satsing   Finnmarken og Finnmark Dagblad fornyer seg. Avisene styrker nettavisen iFinnmark som den viktigste nyhetskilden om Finnmark for finnmarkinger i hele landet.  Fra 13. juni reduseres antall papirutgivelser fra seks til fire i uken. Men allerede nå lanserer avisene hver sin nye sjudagers digitalavis. Avisleserne i Finnmark er allerede landets mest digitale. Ingen norske aviser har høyere andel digitale abonnenter. Nå endrer avisene seg for å gi et enda bedre tilbud til det voksende antallet digitale lesere.  – Ingen skal slå oss på lokalt innhold fra Finnmark. Der skal vi være best og først digitalt, sier de to redaktørene i Finnmarken og Finnmark Dagbladet om bakgrunnen for den omleggingen av produktene som nå finner sted.  Nytilsatt ansvarlig redaktør i Finnmarken, Anniken Renslo Sandvik, har stor tro på endringen: – Finnmarken har bare siden januar økt sin digitale andel av abonnenter med åtte prosentpoeng. Leserne i Øst-Finnmark