Sonny Alven slipper ny singel

«Backseat Lovin´» markerer et skille for Sonny Alven. Etter suksessen med «Our Youth», har 24-åringen finjustert sitt musikalske lydbilde, og er nå klar med årets første singel.

HØR "BACKSEAT LOVIN´" HER

- "Jeg skrev «Backseat Lovin'» sammen med en annen låtskriver i Stockholm. Vi gikk inn for å skrive en rolig og fin låt, med inspirasjon fra midten av 90-tallet. Det var en av de beste studio opplevelsene jeg har hatt, hvor alt bare klaffet sammen på magisk vis. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med hvordan låten ble til, og jeg håper folk kan elske låten like mye som jeg selv gjør", forteller Sondre Alvestad.

Sonny Alven har strømmet over 100 millioner ganger med EP´en «Girls EP» og låter som «Awake» med Dragonette og «Cool With You» med Goldens, for å nevne noe. «Our Youth» har alene strømmet over 35 millioner ganger og lå 4 uker på 2. plass på de offisielle norske radiolistene, mens samarbeidet med NoMBe på «California Girls» har bikket 20 millioner avspillinger. Låten gikk til #1 på HypeMachine.

Bio:
DJ og produsent Sonny Alven (aka. Sondre Alvestad) vokste opp i Fana utenfor Bergen. 24-åringen startet karrieren med å slippe remixer på nett, og han fikk massiv support. Det hele inspirerte han til å skrive egen musikk, og han bestemte seg for å studere elektronisk musikk på universitetet. Det hele ledet opp til at han fikk platekontrakt med Universal Music, og hans første hit, «Our Youth», var et faktum. Låten har strømmet over 35 millioner ganger alene, lå 4 uker på 2. plass på de offisielle Norske radiolistene, og ble nominert til «Årets Låt» på Spellemannsprisen

Photo: Ida Bjørvik
Photo: Ida Bjørvik

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven

Temmpo slipper ny singel13.2.2018 13:23Pressemelding

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Nå er han tilbake med sin fjerde solosingel, «Pipe Dream». Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. «Pipe Dream» omhandler spørsmålet vi alle kjenner oss igjen – hvor passer jeg inn i verden? Og er jeg på riktig vei? Poplåten har ærlig tekst kombinert med fengende melodier, som er Temmpo sitt kjennetegn. Det hele bringer optimisme inn i det store spørsmålet om vår tilstedeværelse på denne jorden. Temmpo Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler som

Det unge stjerneskuddet slipper romantisk låt - Ylva - "Be My Valentine"9.2.2018 10:49Pressemelding

Ylva er den unge, lovende stjernen med den store stemmen. 17 åringen fra Kristiansand har allerede utgitt imponerende mange låter og har satt seg selv på kartet det siste året. I dag slipper hun "Be My Valentine", som er skrevet av Ylva, David Kjellstrand, Pontus Persson og Martin René Falkebo, og produsert av Pontus Persson og Martin René Falkebo. - "Jeg var i Stocholm når jeg skrev denne låta sammen utrolig flinke folk. Det tok ikke lang tid før vi skrev en deilig låt! Jeg kom inn i studio med et såkalt "åpent sinn" og poff så satt vi alle i gang med ideer til produksjon, melodi og tekst. Jeg håper låta faller i smak hos folket! Garanterer deg at du får en valentine med denne ❤" - Ylva Hør "Be My Valentine" HER Samtidig har hun fått sin egen Valentines e-cards samling, som folk kan dele med sine venner, og ikke minst sin Valentine <3 Folk kan skrive inn navnet på sin Valentine, og et adjektiv som beskriver denne personen. Da kommer det opp unike kort, hvor du kan velge mellom 10 ulik