Sonny Alven´s hyllest til jentene har blitt musikkvideo

For en uke siden slapp Sonny Alven sin "Girls EP", og nå er konseptvideoen til EP´en ute. Videoen viser spektakulær norsk natur, en god dose ungdomsrealisme og, som seg hør og bør; litt kjærlighet.

Sonny Alven, som kickstartet 2017 med Spellemann-nominasjon for gjennombruddslåta «Our Youth», har allerede rukket å gi ut tre nye låter i år. Forrige fredag ble disse låtene gitt ut samlet som "Girls EP", og utgivelsen blir i dag komplett med konseptvideoen som presenterer alle låtene gjennom forskjellige scenarioer.

Se "Girls EP" konseptvideo her.

Første del av videoen tar utgangspunkt i låta "Your Touch" og handler om et forelsket par, filmet i Lofoten får vi servert  bokstavelig talt overjordisk spektakulære bilder. Del to tar oss ned på bakken igjen og vi blir kjent med tre jenter på biltur. Bilen får motorstopp, og jentene er fanget i snøen. "Wasted Youth" er soundtracket når venninnene forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. Til slutt får vi en koreografert tolkning av det  turbulent kjærlighetsforholdet i åpninggssporet på EP’en. Denne delen fungerer også som en forsmak på den kommende musikkvideoen til "Too Late To Love Me".

- Jeg fikk en idé om å lage en slags kortfilm til hele EP'en, én video som inkluderte de tre låtene som EP'en består av. Det ble naturlig å samarbeide med en veldig nær venn av meg, Mohammed Sarmadawy som er musikkvideoregissør. Hele teamet har gjort en utrolig god jobb og jeg gleder meg veldig til å vise den til verden, forteller Sondre Alvestad (aka. Sonny Alven).

Musikkvideoen er regissert av Mohammed Sarmadawy og produsert av Alexander Balchen for Go Electra.

______________________________________________________________________

Om "Girls EP"

2017 startet med et brak for Sonny Alven, som ble nominert til Spellemannpris i kategorien "Årets låt" for "Our Youth (feat. EMMI)" (nesten 30 millioner avspillinger i Spotify). Det ble ingen pris til Bergenseren, men Sonny Alven fikk allikevel fart inn i det nye året. I januar slapp han første singel fra "Girls EP". "Your Touch (feat. Olivera)" har allerede strømmet over 2,2 millioner ganger. Oppfølgeren "Wasted Youth (feat. Cal)" ble raskt addet på P3 og mP3, før EP-singelen "Too Late To Love Me (feat. Ylva)" ble sluppet forrige fredag.
"GIRLS EP" er en samling av tre låter i kjent Sonny Alven-stil kombinert med de unike stemmene til Olivera, CAL og Ylva. EP-singelen "Too Late To Love Me" er EP´ens mest uptempo låt, og lytteren får oppleve 16 år gamle Ylva sin imponerende stemme mot et lett og luftig lydbilde.
- "Too Late To Love Me" er en låt om to mennesker som har avsluttet et forhold. Det er en klassisk historie hvor den ene parten ikke tenker på hva den har hatt før det er forsent. Vi skrev denne sangen sammen med Temmpo, i en veldig morsom session i Oslo. Ylva leverer en fantastisk vokal, og jeg er superfornøyd med hvordan alt henger sammen. Jeg tror hele "Girls EP" summerer opp sounden min godt. Jeg er stor fan av jenter generelt og når EP´en består av tre sanger med kvinnelig vokal, bestemte vi oss for å kalle den "Girls EP". EPen er en hyllest til alle damer som ruler verden! You go girls,forteller Sonny Alven.
Sonny Alven og Ylva fremførte "Too Late To Love Me" på Senkveld forrige fredag.

Om Sonny Alven

2016 var året hvor verden for alvor ble kjent med Sonny Alven. Gjennombruddet i Norge kom med Spellemann-nominerte “Our Youth (feat. Emmi)” som nå er strømmet 30 millioner ganger på Spotify. Sonny har nå 2 millioner månedlige lyttere istrømmetjenestem med den grønne logoen, og disse strømmet samlet over 213 år(!) av musikken hans i løpet av 2016.
"Our Youth" sikret Sonny status som UMG Nordic Priority Act og Spotify Spotlight Artist for 2016, i tillegg til 4 uker som #2 på de offisielle norske radiolistene. Han gikk også helt til topps på Hype Machine med “California Girls”, låta som er et samarbeide med den tysk-amerikanske artisten NoMBe og har bikket fine 10 millioner avspillinger på Spotify.
Høyprofilerte artister som Alesso, Tove Lo og Astrid S tok tidlig kontakt og spurte Fana-gutten om å remixe låtene deres. I tillegg ble Sonny invitert til å være med Kygo på hans Europaturné som inkluderte 19 show i alle europeiske storbyer, inkludert to utsolgte show på ikoniske Brixton Academy i London. Og etter dette fulgte USA - blant annet med supportjobb foran Galantis på Halloween-showet deres i New York i fjor høst.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven