Sonny Alven´s hyllest til jentene har blitt musikkvideo

For en uke siden slapp Sonny Alven sin "Girls EP", og nå er konseptvideoen til EP´en ute. Videoen viser spektakulær norsk natur, en god dose ungdomsrealisme og, som seg hør og bør; litt kjærlighet.

Sonny Alven, som kickstartet 2017 med Spellemann-nominasjon for gjennombruddslåta «Our Youth», har allerede rukket å gi ut tre nye låter i år. Forrige fredag ble disse låtene gitt ut samlet som "Girls EP", og utgivelsen blir i dag komplett med konseptvideoen som presenterer alle låtene gjennom forskjellige scenarioer.

Se "Girls EP" konseptvideo her.

Første del av videoen tar utgangspunkt i låta "Your Touch" og handler om et forelsket par, filmet i Lofoten får vi servert  bokstavelig talt overjordisk spektakulære bilder. Del to tar oss ned på bakken igjen og vi blir kjent med tre jenter på biltur. Bilen får motorstopp, og jentene er fanget i snøen. "Wasted Youth" er soundtracket når venninnene forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. Til slutt får vi en koreografert tolkning av det  turbulent kjærlighetsforholdet i åpninggssporet på EP’en. Denne delen fungerer også som en forsmak på den kommende musikkvideoen til "Too Late To Love Me".

- Jeg fikk en idé om å lage en slags kortfilm til hele EP'en, én video som inkluderte de tre låtene som EP'en består av. Det ble naturlig å samarbeide med en veldig nær venn av meg, Mohammed Sarmadawy som er musikkvideoregissør. Hele teamet har gjort en utrolig god jobb og jeg gleder meg veldig til å vise den til verden, forteller Sondre Alvestad (aka. Sonny Alven).

Musikkvideoen er regissert av Mohammed Sarmadawy og produsert av Alexander Balchen for Go Electra.

______________________________________________________________________

Om "Girls EP"

2017 startet med et brak for Sonny Alven, som ble nominert til Spellemannpris i kategorien "Årets låt" for "Our Youth (feat. EMMI)" (nesten 30 millioner avspillinger i Spotify). Det ble ingen pris til Bergenseren, men Sonny Alven fikk allikevel fart inn i det nye året. I januar slapp han første singel fra "Girls EP". "Your Touch (feat. Olivera)" har allerede strømmet over 2,2 millioner ganger. Oppfølgeren "Wasted Youth (feat. Cal)" ble raskt addet på P3 og mP3, før EP-singelen "Too Late To Love Me (feat. Ylva)" ble sluppet forrige fredag.
"GIRLS EP" er en samling av tre låter i kjent Sonny Alven-stil kombinert med de unike stemmene til Olivera, CAL og Ylva. EP-singelen "Too Late To Love Me" er EP´ens mest uptempo låt, og lytteren får oppleve 16 år gamle Ylva sin imponerende stemme mot et lett og luftig lydbilde.
- "Too Late To Love Me" er en låt om to mennesker som har avsluttet et forhold. Det er en klassisk historie hvor den ene parten ikke tenker på hva den har hatt før det er forsent. Vi skrev denne sangen sammen med Temmpo, i en veldig morsom session i Oslo. Ylva leverer en fantastisk vokal, og jeg er superfornøyd med hvordan alt henger sammen. Jeg tror hele "Girls EP" summerer opp sounden min godt. Jeg er stor fan av jenter generelt og når EP´en består av tre sanger med kvinnelig vokal, bestemte vi oss for å kalle den "Girls EP". EPen er en hyllest til alle damer som ruler verden! You go girls,forteller Sonny Alven.
Sonny Alven og Ylva fremførte "Too Late To Love Me" på Senkveld forrige fredag.

Om Sonny Alven

2016 var året hvor verden for alvor ble kjent med Sonny Alven. Gjennombruddet i Norge kom med Spellemann-nominerte “Our Youth (feat. Emmi)” som nå er strømmet 30 millioner ganger på Spotify. Sonny har nå 2 millioner månedlige lyttere istrømmetjenestem med den grønne logoen, og disse strømmet samlet over 213 år(!) av musikken hans i løpet av 2016.
"Our Youth" sikret Sonny status som UMG Nordic Priority Act og Spotify Spotlight Artist for 2016, i tillegg til 4 uker som #2 på de offisielle norske radiolistene. Han gikk også helt til topps på Hype Machine med “California Girls”, låta som er et samarbeide med den tysk-amerikanske artisten NoMBe og har bikket fine 10 millioner avspillinger på Spotify.
Høyprofilerte artister som Alesso, Tove Lo og Astrid S tok tidlig kontakt og spurte Fana-gutten om å remixe låtene deres. I tillegg ble Sonny invitert til å være med Kygo på hans Europaturné som inkluderte 19 show i alle europeiske storbyer, inkludert to utsolgte show på ikoniske Brixton Academy i London. Og etter dette fulgte USA - blant annet med supportjobb foran Galantis på Halloween-showet deres i New York i fjor høst.

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i