Sonny Alven´s hyllest til jentene har blitt musikkvideo

30.3.2017 13:10 | Universal Music Norge

For en uke siden slapp Sonny Alven sin "Girls EP", og nå er konseptvideoen til EP´en ute. Videoen viser spektakulær norsk natur, en god dose ungdomsrealisme og, som seg hør og bør; litt kjærlighet.

Sonny Alven, som kickstartet 2017 med Spellemann-nominasjon for gjennombruddslåta «Our Youth», har allerede rukket å gi ut tre nye låter i år. Forrige fredag ble disse låtene gitt ut samlet som "Girls EP", og utgivelsen blir i dag komplett med konseptvideoen som presenterer alle låtene gjennom forskjellige scenarioer.

Se "Girls EP" konseptvideo her.

Første del av videoen tar utgangspunkt i låta "Your Touch" og handler om et forelsket par, filmet i Lofoten får vi servert  bokstavelig talt overjordisk spektakulære bilder. Del to tar oss ned på bakken igjen og vi blir kjent med tre jenter på biltur. Bilen får motorstopp, og jentene er fanget i snøen. "Wasted Youth" er soundtracket når venninnene forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. Til slutt får vi en koreografert tolkning av det  turbulent kjærlighetsforholdet i åpninggssporet på EP’en. Denne delen fungerer også som en forsmak på den kommende musikkvideoen til "Too Late To Love Me".

- Jeg fikk en idé om å lage en slags kortfilm til hele EP'en, én video som inkluderte de tre låtene som EP'en består av. Det ble naturlig å samarbeide med en veldig nær venn av meg, Mohammed Sarmadawy som er musikkvideoregissør. Hele teamet har gjort en utrolig god jobb og jeg gleder meg veldig til å vise den til verden, forteller Sondre Alvestad (aka. Sonny Alven).

Musikkvideoen er regissert av Mohammed Sarmadawy og produsert av Alexander Balchen for Go Electra.

______________________________________________________________________

Om "Girls EP"

2017 startet med et brak for Sonny Alven, som ble nominert til Spellemannpris i kategorien "Årets låt" for "Our Youth (feat. EMMI)" (nesten 30 millioner avspillinger i Spotify). Det ble ingen pris til Bergenseren, men Sonny Alven fikk allikevel fart inn i det nye året. I januar slapp han første singel fra "Girls EP". "Your Touch (feat. Olivera)" har allerede strømmet over 2,2 millioner ganger. Oppfølgeren "Wasted Youth (feat. Cal)" ble raskt addet på P3 og mP3, før EP-singelen "Too Late To Love Me (feat. Ylva)" ble sluppet forrige fredag.
"GIRLS EP" er en samling av tre låter i kjent Sonny Alven-stil kombinert med de unike stemmene til Olivera, CAL og Ylva. EP-singelen "Too Late To Love Me" er EP´ens mest uptempo låt, og lytteren får oppleve 16 år gamle Ylva sin imponerende stemme mot et lett og luftig lydbilde.
- "Too Late To Love Me" er en låt om to mennesker som har avsluttet et forhold. Det er en klassisk historie hvor den ene parten ikke tenker på hva den har hatt før det er forsent. Vi skrev denne sangen sammen med Temmpo, i en veldig morsom session i Oslo. Ylva leverer en fantastisk vokal, og jeg er superfornøyd med hvordan alt henger sammen. Jeg tror hele "Girls EP" summerer opp sounden min godt. Jeg er stor fan av jenter generelt og når EP´en består av tre sanger med kvinnelig vokal, bestemte vi oss for å kalle den "Girls EP". EPen er en hyllest til alle damer som ruler verden! You go girls,forteller Sonny Alven.
Sonny Alven og Ylva fremførte "Too Late To Love Me" på Senkveld forrige fredag.

Om Sonny Alven

2016 var året hvor verden for alvor ble kjent med Sonny Alven. Gjennombruddet i Norge kom med Spellemann-nominerte “Our Youth (feat. Emmi)” som nå er strømmet 30 millioner ganger på Spotify. Sonny har nå 2 millioner månedlige lyttere istrømmetjenestem med den grønne logoen, og disse strømmet samlet over 213 år(!) av musikken hans i løpet av 2016.
"Our Youth" sikret Sonny status som UMG Nordic Priority Act og Spotify Spotlight Artist for 2016, i tillegg til 4 uker som #2 på de offisielle norske radiolistene. Han gikk også helt til topps på Hype Machine med “California Girls”, låta som er et samarbeide med den tysk-amerikanske artisten NoMBe og har bikket fine 10 millioner avspillinger på Spotify.
Høyprofilerte artister som Alesso, Tove Lo og Astrid S tok tidlig kontakt og spurte Fana-gutten om å remixe låtene deres. I tillegg ble Sonny invitert til å være med Kygo på hans Europaturné som inkluderte 19 show i alle europeiske storbyer, inkludert to utsolgte show på ikoniske Brixton Academy i London. Og etter dette fulgte USA - blant annet med supportjobb foran Galantis på Halloween-showet deres i New York i fjor høst.

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f