Sonny Alven med nytt låtsamarbeid med NoMBe

28. Desember slipper Sonny Alven endelig en remake av “Summer´s Gone" fra 2017 - et samarbeid med NoMBe og Thutmose. Siste samarbeid mellom Sonny Alven og NoMBe har strømmet over 25 millioner ganger.

Det er lenge siden Sonny Alven sist var aktuell med ny musikk, men 25-åringen fra Bergen ligger ikke på latsiden. Han jobber kontinuerlig med ny musikk, og i denne omgang blir vi presentert til et nytt låtsamarbeid med Thutmose og NoMBe. Sistnevnte jobbet Sonny Alven med på låten “California Girls”, som i skrivende stund er strømmet over 25 millioner ganger i Spotify. Den gikk også til #1 på HypeMachine.

Hør NoMBe & Thutmose vs. Sonny Alven - "Summer`s Gone" HER

- “Jeg har jo jobbet med NoMBe tidligere på låten «California Girls», så jeg syns det var veldig stas å bli spurt om å gjøre en egen versjon av «Summer’s Gone» også. Har blitt en veldig stor fan av musikken til NoMBe de siste årene, og liker veldig godt det han gjør.

Min versjon er litt mer upbeat, samtidig som den er rolig og fin å lytte til. Og er jo en låt som passer bra nå som sommeren er over, og vinteren kommer for fullt. Håper den faller i smak hos folk <3” - Sonny Alven

Sonny Alven

DJ og produsent Sonny Alven (aka. Sondre Alvestad) vokste opp i Fana utenfor Bergen. Han startet karrieren med å slippe remixer på nett, og han fikk massiv support. Det hele inspirerte han til å skrive egen musikk, og han bestemte seg for å studere elektronisk musikk på universitetet. Det hele ledet opp til at han fikk platekontrakt med Universal Music, og hans første hit, «Our Youth», var et faktum. Låten har strømmet over 35 millioner ganger alene, lå 4 uker på 2. plass på de offisielle Norske radiolistene, og ble nominert til «Årets Låt» på Spellemannsprisen. I tiden etterpå har han sluppet låter som “Awake” med Dragonette, “Cool With You” med Goldens og “Backseat Lovin”.

Om Thutmose

Thutmose som er født i en liten by utenfor Lagos, Nigeria, ble oppdratt i et veldig korrupt sted. Moren fikk bokstavlig talt en pistol rettet mot magen når hun var gravid med ham. Han måtte vokste opp raskt og alltid holde et øye over skulderen i en tidlig alder. I en alder av 8 år, flyttet Thutmose og familien til New York. De to siste årene har vært veldig spennende for den unge artisten. Hans freestyle av Kendrick lamars “Hunble” gikk viralt og han ble invitert til å være med Billy Eilish sin første headliner tour. Han skal også være med MadeinTYO på turné i 2019.

Thutmose sin debut mixtape, “Man on Fire” har streamet over 10 millioner ganger og han har med seg artister som Desiigner, Jay Critch, Pink Sweat$ og mange flere.

Om NoMBe

For fem år siden reiste Noah MacBeth, bedre kjent som NoMBe, fra Tyskland til Las Vegas med klassen sin. Hele klassen retunerte, utenom NoMBe. Han ble igjen for å følge den musikalske drømmen. I år slapp han debut-albumet sitt, “They Might`ve Loved Me”, som er en hyllest til damene i hans liv. Alt fra hans gudmor, Chaka Khan, til hans store kjærlighet og sommerflørter.

NoMBe sine singler ble listet på radio i Australia og klatret opp på Shazam listene der. De fanget også oppmerksomheten til Kylie Jenner, Heidi klum og Pharell Williams, som har brukt musikken hans i reklamefilmer og reklame kampanjer.

Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP18.1.2019 09:49Pressemelding

Som debutant opplevde 20 år gamle Lil Halima fra Bardu at hele verdens øyne ble rettet mot henne. Hennes første EP ‘love songs for bad lovers’ satt sine spor, og banet vei for spennende nye samarbeid. Nå slipper hun ‘Hold Me’, som er første singel fra EP´en ‘for the dark days’. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EP´en “love songs for bad lovers” i oktober. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda UK og Paradigm Agency. Selv om det skjer mye på kort tid, har Lil Halima ingen hast. Grunnlaget er lagt, og det er nå reisen starter for multitalentet. HØR LIL HALIMA - "HOLD ME" HER Om den nye sangen

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n