Sonny Alven – Cool With You (feat. GOLDENS)

Sonny Alven tar et skritt mot det mørkere og råere med singelen «Cool With You» (feat. GOLDENS) som slippes i dag.

Etter å ha startet 2017 med en Spellemannsnominasjon for hiten «Our Youth» som har strømmet nesten 34 millioner ganger, slapp Sonny Alven både «Awake» sammen med Dragonette og EPen «Girls EP» med en rekke talentfulle kvinner. Nå er den unge bergenseren klar med «Cool With You» sammen med GOLDENS, som tar han i en litt annen musikalsk retning.

- "Du vet når du møter en spesiell person, og du vil at denne personen skal ta kontroll over deg og vise følelser. Det er det 'Cool With You' handler om. I låten sitt tilfelle er det en kvinnelig karakter som tar fullstendig kontroll over en mannlig karakter, seksuelt. Jeg håper 'Cool With You' får deg til å danse, men også får fram følelser i deg som du kanskje ikke kjente på før du hørte låten."

- Sonny Alven

HØR "COOL WITH YOU" HER

Om Sonny Alven

2016 var året hvor verden for alvor ble kjent med Sonny Alven. Gjennombruddet i Norge kom med låten “Our Youth (feat. EMMI)” som har blitt strømmet nesten 34 millioner ganger.

"Our Youth" sikret Sonny status som UMG Nordic Priority Act og Spotify Spotlight Artist for 2016, i tillegg til 4 uker som #2 på de offisielle radiolistene. Samme år gikk han til topps på Hype Machine med “California Girls”.

2017 startet bra for Sondre Alvestad fra Fana. Han ble nominert til Spellemann i kategorien “Årets låt” med «Our Youth» i januar. Samtidig slapp han «Your Touch» som var første singel fra EP´en «Girls EP». Låten har strømmet nærmere 5,2 millioner ganger, og de to påfølgende låtene fra EP´en ble sluppet utover våren. "Girls EP" har streamet nærmere 8 millioner til sammen.

23-åringens produksjoner fanget tidlig oppmerksomheten til høyprofilerte artister som Alesso, Tove Lo og Astrid S, som alle ønsket at Sonny Alven skulle remixe deres musikk. Samtidig ble produsenten invitert til å være med Kygo på hans Europaturné i 2016 som inkluderte 19 show i alle europeiske storbyer, inkludert to utsolgte show på ikoniske Brixton Academy i London. Europasuksessen har ikke gått ubemerket hen, og Sonny Alven ble invitert til å spille på Splash House Festival i Palm Springs, sammen med andre konserter i USA - blant annet som oppvarming for Galantis i New York, Matt Zo i Washington og Jerry Folk i San Diego. Han spilte også på Voodoo Festival i New York høsten 2016.

Sonny Alven liker å spille live med artister for å ta showene til det neste nivået. Dette har han demonstrert foran tusenvis av publikum på festivaler som Findings Festival, Slottsfjellfestivalen, Stavernfestivalen, Pstereo og på hjemmebane på Bergenfest.

Photo: Mohammed Sarmdawy

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven