Sonny Alven – Cool With You (feat. GOLDENS)

Sonny Alven tar et skritt mot det mørkere og råere med singelen «Cool With You» (feat. GOLDENS) som slippes i dag.

Etter å ha startet 2017 med en Spellemannsnominasjon for hiten «Our Youth» som har strømmet nesten 34 millioner ganger, slapp Sonny Alven både «Awake» sammen med Dragonette og EPen «Girls EP» med en rekke talentfulle kvinner. Nå er den unge bergenseren klar med «Cool With You» sammen med GOLDENS, som tar han i en litt annen musikalsk retning.

- "Du vet når du møter en spesiell person, og du vil at denne personen skal ta kontroll over deg og vise følelser. Det er det 'Cool With You' handler om. I låten sitt tilfelle er det en kvinnelig karakter som tar fullstendig kontroll over en mannlig karakter, seksuelt. Jeg håper 'Cool With You' får deg til å danse, men også får fram følelser i deg som du kanskje ikke kjente på før du hørte låten."

- Sonny Alven

HØR "COOL WITH YOU" HER

Om Sonny Alven

2016 var året hvor verden for alvor ble kjent med Sonny Alven. Gjennombruddet i Norge kom med låten “Our Youth (feat. EMMI)” som har blitt strømmet nesten 34 millioner ganger.

"Our Youth" sikret Sonny status som UMG Nordic Priority Act og Spotify Spotlight Artist for 2016, i tillegg til 4 uker som #2 på de offisielle radiolistene. Samme år gikk han til topps på Hype Machine med “California Girls”.

2017 startet bra for Sondre Alvestad fra Fana. Han ble nominert til Spellemann i kategorien “Årets låt” med «Our Youth» i januar. Samtidig slapp han «Your Touch» som var første singel fra EP´en «Girls EP». Låten har strømmet nærmere 5,2 millioner ganger, og de to påfølgende låtene fra EP´en ble sluppet utover våren. "Girls EP" har streamet nærmere 8 millioner til sammen.

23-åringens produksjoner fanget tidlig oppmerksomheten til høyprofilerte artister som Alesso, Tove Lo og Astrid S, som alle ønsket at Sonny Alven skulle remixe deres musikk. Samtidig ble produsenten invitert til å være med Kygo på hans Europaturné i 2016 som inkluderte 19 show i alle europeiske storbyer, inkludert to utsolgte show på ikoniske Brixton Academy i London. Europasuksessen har ikke gått ubemerket hen, og Sonny Alven ble invitert til å spille på Splash House Festival i Palm Springs, sammen med andre konserter i USA - blant annet som oppvarming for Galantis i New York, Matt Zo i Washington og Jerry Folk i San Diego. Han spilte også på Voodoo Festival i New York høsten 2016.

Sonny Alven liker å spille live med artister for å ta showene til det neste nivået. Dette har han demonstrert foran tusenvis av publikum på festivaler som Findings Festival, Slottsfjellfestivalen, Stavernfestivalen, Pstereo og på hjemmebane på Bergenfest.

Photo: Mohammed Sarmdawy

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding

Første låt ut fra det kommende Turbonegro-albumet er tittelsporet RockNRoll Machine. Hyperaktuell tematikk rundt kunstig intelligens og framtidsteknologi kjøres gjennom Turbo-prosessoren og kommer ut i form av tidenes feteste rock robot; han holder ut hele natta, leverer de feteste riffa, er billig i drift, og opererer hårfint på grensen mellom genial og stupid, akkurat som en god gammeldags rocker skal være!      Hør "RockNRoll Machine" HER     Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.      09 feb: Folken, Stavanger 10 feb: USF Verftet, Bergen 16 feb: Samfundet, Trondheim 17 feb: Rockefeller, Oslo

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding