Sonny Alven – Cool With You (feat. GOLDENS)

Sonny Alven tar et skritt mot det mørkere og råere med singelen «Cool With You» (feat. GOLDENS) som slippes i dag.

Etter å ha startet 2017 med en Spellemannsnominasjon for hiten «Our Youth» som har strømmet nesten 34 millioner ganger, slapp Sonny Alven både «Awake» sammen med Dragonette og EPen «Girls EP» med en rekke talentfulle kvinner. Nå er den unge bergenseren klar med «Cool With You» sammen med GOLDENS, som tar han i en litt annen musikalsk retning.

- "Du vet når du møter en spesiell person, og du vil at denne personen skal ta kontroll over deg og vise følelser. Det er det 'Cool With You' handler om. I låten sitt tilfelle er det en kvinnelig karakter som tar fullstendig kontroll over en mannlig karakter, seksuelt. Jeg håper 'Cool With You' får deg til å danse, men også får fram følelser i deg som du kanskje ikke kjente på før du hørte låten."

- Sonny Alven

HØR "COOL WITH YOU" HER

Om Sonny Alven

2016 var året hvor verden for alvor ble kjent med Sonny Alven. Gjennombruddet i Norge kom med låten “Our Youth (feat. EMMI)” som har blitt strømmet nesten 34 millioner ganger.

"Our Youth" sikret Sonny status som UMG Nordic Priority Act og Spotify Spotlight Artist for 2016, i tillegg til 4 uker som #2 på de offisielle radiolistene. Samme år gikk han til topps på Hype Machine med “California Girls”.

2017 startet bra for Sondre Alvestad fra Fana. Han ble nominert til Spellemann i kategorien “Årets låt” med «Our Youth» i januar. Samtidig slapp han «Your Touch» som var første singel fra EP´en «Girls EP». Låten har strømmet nærmere 5,2 millioner ganger, og de to påfølgende låtene fra EP´en ble sluppet utover våren. "Girls EP" har streamet nærmere 8 millioner til sammen.

23-åringens produksjoner fanget tidlig oppmerksomheten til høyprofilerte artister som Alesso, Tove Lo og Astrid S, som alle ønsket at Sonny Alven skulle remixe deres musikk. Samtidig ble produsenten invitert til å være med Kygo på hans Europaturné i 2016 som inkluderte 19 show i alle europeiske storbyer, inkludert to utsolgte show på ikoniske Brixton Academy i London. Europasuksessen har ikke gått ubemerket hen, og Sonny Alven ble invitert til å spille på Splash House Festival i Palm Springs, sammen med andre konserter i USA - blant annet som oppvarming for Galantis i New York, Matt Zo i Washington og Jerry Folk i San Diego. Han spilte også på Voodoo Festival i New York høsten 2016.

Sonny Alven liker å spille live med artister for å ta showene til det neste nivået. Dette har han demonstrert foran tusenvis av publikum på festivaler som Findings Festival, Slottsfjellfestivalen, Stavernfestivalen, Pstereo og på hjemmebane på Bergenfest.

Photo: Mohammed Sarmdawy

Ny låt fra Marshmello og Bastille17.8.2018 15:57Pressemelding

I dag er den svært populære DJ’en og produsenten Marshmello ute med låten «Happier». Den mystiske karakteren har med seg det britiske bandet Bastille. Låten handler om at man noen ganger må forlate sin kjærlighet for at de skal finne veien til lykke. Frontmann i Bastille, Dan Smith, har skrevet låten sammen med Steve Mac som tidligere har skrevet låter for Ed Sheeran, Liam Payne og Pink. «Vi hadde det utrolig gøy da vi jobbet med Marshmello, som klarte å finne glede i en melankolsk opplevelse. Det er alltid gøy å kunne leve i en annens verden», sier Dan Smith. Marshmello har redefinert dagens musikkindustri. Karakterens listetoppende låter med samarbeid med blant andre Selena Gomez, Migos, Khalid og Logic håvet inn over 2 milliarder streams på Spotify alene i fjor. «Happier» har en lyric video ute nå.

Akustisk versjon og video av Lil Halima - "Train"17.8.2018 13:07Pressemelding

19 år gamle Lil Halima skriver musikken sin selv og maler coverne til egne utgivelser. I dag slipper hun den akustiske versjonen – og tilhørende videoen – til «Train», som ble sluppet på forsommeren. Låten skapte bølger for jenta fra Bardu med listing på Spotify sin globale New Music Friday-liste, og påfølgende partnerskap med Island i UK og Dew Process i Australia. Med talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin, musikkproduksjon og billedkunst, er hun kjernen og den drivende faktoren i sitt eget prosjekt. Ærlighet i kunsten er viktig for henne, og hun overlater ingenting til tilfeldighetene. I videoen og låten til den akustiske versjonen av «Train» viser hun at hun ikke bare er en ekstraordinær vokalist, men også meget talentfull på fiolin og ukulele, da hun spiller alle instrumenter selv på denne versjonen. Se videoen til "Train (Acoustic)" HER Hør låten til "Train (Acoustic)" HER Lil Halima debuterte med singelen «Abstract» i april. «Train» er oppfølgeren, og låten er en kjærli

Ariana Grande ute med albumet Sweetener17.8.2018 10:33Pressemelding

Superstjernen Ariana Grande er i dag klar med sitt fjerde studioalbum Sweetener. Det svært etterlengtede albumet inneholder hits som «No Tears Left To Cry», «The Light Is Coming» og nåværende singel «God Is A Woman». Sistnevnte ble sluppet samtidig med en musikkvideo regissert av Grammy-vinnende regissør Dave Meyer, som også har regissert musikkvideoene til «The Light Is Coming» og «No Tears Left To Cry». Sammen har alle tre videoer over 600 millioner visninger på VEVO. I tillegg til flere godbiter som blant andre «Breathing» og «Sweetener», inneholder Sweetener samarbeid med Nicki Minaj, Pharrell Williams og Missy Elliott, med produksjoner og låtskriverbidrag fra blant andre Pharrell Williams, Savan Kotecha og svenskene Max Martin, Ilya og Rickard Göransson. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande i en alder av 24 vokst frem som en av verdens aller største popartister, med sine praktfulle vokaler og et blomstrende komisk talent. Etterfølgeren My Everything (2014) inne