Sonans utdanning

Sonans Utdanning vokser – har kjøpt skole for privatister i Tromsø

5.12.2016 07:50 | Sonans utdanning

Fra og med 29. november er Sonans Gruppen AS nye eiere av Frisvold Privatgymnas AS.

–Sonans vil fremover sikre en god integrering av Frisvold Privatgymnas i resten av Sonans Utdanning. Vårt mål er at Frisvold fortsetter å være en skole med høy faglig kvalitet, til beste for skolens elever, og at skolen fortsetter den positive utviklingen fremover, sier konsernsjef i Sonans Gruppen, Erik Brandt.

Sonans Gruppen driver Sonans Privatgymnas AS, den ledende privatistskolen i Norge, med skoler i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Drammen og Porsgrunn. Nå med privatistskole i Tromsø i tillegg. Sonans har også Sonans Nettstudier. Videre eier Sonans Gruppen fagskolen eCademy, Sonans Videregående Skole Oslo AS, Sonans Karriere AS og Euroskolen AS.

–Vi i Sonans gleder oss til å utvikle Frisvold Privatgymnas videre sammen med skolens ansatte, og ser frem til et fortsatt godt samarbeid med elever og samarbeidspartnere forøvrig. Dagens lærere og ansatte forøvrig vil også fortsette å sikre den gode kvaliteten skolen har i dag, forteller Brandt.

Positive til oppkjøpet
Turi Sandbakken som har vært leder på Frisvold de siste årene, blir med videre som skolens rektor.

– På Frisvold Privatgymnas er vi positive til oppkjøpet. Vi ser fram til å ha en stor aktør i ryggen som har lang og god erfaring med drift av privatistskoler. Elever og samarbeidsparter vil fortsatt kjenne oss igjen i tiden framover og erfare at vi opprettholder vårt gode tilbud og gjerne utvikler oss ytterligere, sier Turi Sandbakken.

Sonans har siden sommeren 2015 eid 1/3 av skolen, men har nå kjøpt eksisterende aksjepost fra Fjellrypesteggen AS og Whale AS. Tidligere styreleder og daglig leder, Ståle Frisvold, har valgt å vie tiden sin til å utvikle Ask Undervisning AS. Ny styreleder i Frisvold Privatgymnas er Erik Brandt.

Om Sonans utdanning

Sonans utdanning
Kjøpmannsgata 65

04070http://www.sonans.no

Sonans Gruppen har støttet enkeltpersoner i mer enn 25 år i deres mål om høyere utdanning og videre arbeid. Sonans Gruppen består av Sonans Utdanning og Sonans Karriere med flere underliggende merkevarer i ulike markeder. Konsernet har i dag nær 500 ansatte og omsetter for nesten 500 mNOK.

Følg saker fra Sonans utdanning

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sonans utdanning på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Sonans utdanning