Sonans

Sonans kjøper Bjørknes Høyskole

Sonans Gruppen kjøper Bjørknes Høyskole. Dermed kan Sonans for første gang tilby høyskolestudier til studenter.
Konsernsjef i Sonans Gruppen, Erik Brandt og rektor ved Bjørknes Høyskole, Cia Dunstrøm. Foto: Henrik Solberg

– Bjørknes Høyskole tilbyr utdanning av ypperste kvalitet med høyt faglig nivå og veldig fornøyde studenter. Vi ønsker å bygge videre på den sterke plattformen, og er svært stolte av at vi fra høsten av kan tilby høyskoleutdanning, sier konsernsjef i Sonans Gruppen, Erik Brandt.

Gjør drømmer til virkelighet

Brandt sier at undervisningsopplegget ved Bjørknes Høyskole passer godt med visjonen til Sonans om å løfte enkeltindividet.

– Bjørknes er en høyskole som tilbyr målrettet utdanning av høy kvalitet. Det passer godt med studietilbudet vi har ved Sonans sine skoler i dag.

– Mange unge mennesker bærer på en drøm om å komme inn på et spesielt studium eller få den rette jobben. Vi hjelper studentene med å gjøre drømmer til virkelighet, sier Brandt.

I dag har Bjørknes Høyskole om lag 1800 studenter. Halvparten følger undervisning ved Bjørknes´ campus på Lovisenberg i Oslo. Den andre halvparten følger undervisningen på nett.

Fortsatt vekst

Cia Dunstrøm er rektor ved Bjørknes Høyskole. Hun er glad for at de nye eierne ønsker å videreutvikle studietilbudet ved høyskolen og bidra til fortsatt vekst.

– Sonans er en meget profesjonell aktør som er opptatt av at studentene skal nå målene de setter seg. Jeg er overbevist om at Sonans vil bidra til at vi får et enda bredere og bedre studietilbud og ser frem til et godt samarbeid, sier Dunstrøm.

Sonans har i dag 14 privatistskoler over hele landet i tillegg til nettstudier. Til høsten åpner de helt nye skoler i Bodø, Hamar og Lillestrøm. Med overtakelsen av Bjørknes Høyskole utvider Sonans tilbudet til de som ønsker høyskoleutdanning.

Bjørknes Privatskole inngår ikke i overtakelsen.

Bilder

Om Sonans

Sonans
Sandakerveien 116

915 04 070https://lumigruppen.no/

Sonans Gruppen har 30 års erfaring med å hjelpe mennesker med å nå sine mål om høyere utdanning og jobb. Sonans Gruppen består av Sonans Utdanning og Sonans Karriere. Konsernet har i dag nær 500 ansatte og over 13.000 studenter og deltakere på våre skoler og kurs.

Bjørknes Høyskole tilbyr høyskoleutdanninger i ulike helsefag, psykologi, og samfunnsvitenskapelige fag. Skolen ble først startet som en avdeling av Bjørknes Privatskole i 1994 og som eget AS i 2007. Bjørknes Høyskole har i dag rundt 1800 studenter og 70 ansatte. Skolen har et bredt internasjonalt samarbeid.

Følg pressemeldinger fra Sonans

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sonans på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sonans