Sommerprat med Tone Corneliussen

Tone har jobbet i Adecco siden 2006 og er muligens Norges mest fleksible og positive vikar. Vi har tatt en liten prat med Tone Corneliussen.

Hils på Tone Corneliussen har jobbet hos Adecco siden 2006. Hun er muligens Norges mest fleksible og positive vikar!

Hva slags type vikariater har du hatt?

Jeg har hatt vikariater som ordrebehandler, regnskapsassistent, resepsjonist og sentralbordmedarbeider, samt kundeservicemedarbeider via telefon og e-post. Nå jobber jeg i et transportselskap med kundekontakt etter stoppede eksportforsendelser.

Hva går jobben din ut på?

Jeg tar kontakt med kunder via telefon og e-post fordi deres eksportsendinger har blitt stoppet pga. manglende papirer o.l.

Hva liker du med jobben din / tidligere jobber?

Jeg liker å jobbe med kundeservice fordi jeg kommer direkte i kontakt med så mange hyggelige mennesker. Ved at jeg yter god service blir de ekstra fornøyde fordi jeg er tilstede for nettopp dem.

Hvordan trives du som medarbeider i Adecco?

Jeg trives veldig godt som medarbeider i Adecco, og det er vel årsaken til at jeg har jobbet for dere siden 2006. Det er også et stort pluss at jeg har hatt den samme konsulenten å forholde meg til hele tiden, som kjenner meg og hvilke jobber som passer til meg.

Hva er det beste ved å jobbe som medarbeider i Adecco?

Jeg har fått erfaringer fra flere arbeidsplasser og fått kjennskap til flere forskjellige systemer. Jeg har derfor måttet sette meg inn i mange nye oppgaver, og jeg liker å lære nye ting.

Dette sier Hege Vesterheim – Avdelingsleder Romerike Office & Finance:

Tone Corneliussen er en av de mest fleksible kandidatene jeg noen gang har jobbet med – intet oppdrag for lite – intet for stort, og hun kaster seg rundt og stiller opp på kort varsel, uansett om hun har vært hos kunden før eller ikke.

Hun startet hos oss i 2006 og var over 5 år ringevikar hos samme kunde, før hun fikk flere lengre oppdrag.

6 verdifulle erfaringer du får av å spille dataspill12.12.2017 08:00Blogginnlegg

Da spillkonsollene ATARI og Commodore 64 ble populære på begynnelsen av 80-tallet var jeg veldig ung. På den tiden var spillindustrien liten, og de som spilte var ofte ganske nerdete. Med tiden har dette utviklet seg enormt, og ordet «nerd» er ikke lenger negativt ladet. E-sport har heller blitt en milliardindustri for alle aldersgrupper. Jeg brukte mye tid på dataspill i oppveksten, og fortsatte med dette da jeg selv fikk barn.

Ensomt på toppen29.11.2017 08:00Blogginnlegg

Oscar Wilde sa en gang: «Det er bare én ting i verden som er verre enn at folk snakker om en, og det er at folk ikke snakker om en». Som øverste sjef i en bedrift er det nærmest umulig å ikke bli snakket om, men kanskje mer interessant – hvor lett er det å være seg selv? Hvordan sikre at en styrer skuta med stødig hånd uten å miste seg selv? La oss se litt nærmere på denne topplederrollen, samtidig som vi lar Oscar Wilde styre overskriftene.