Sommernyhetene fra IKEA er her

Vinteren er her for fullt, men sommeren er rett rundt hjørnet. Uansett er det på tide å planlegge og ikke minst drømme om sommerens uterom. Årets sommerkolleksjon inviterer til dager der du kan ta livet med ro og nyte hvert øyeblikk ute.

Se flere bilder i mediebanken.

Endelig er sommeren rett rundt hjørnet. Nå som mange er i full gang med å planlegge hvor de skal reise og hva de skal gjøre, har vi begynt å lure på om ikke den avkoblingen vi trenger er nærmere enn vi tror – nemlig hjemme.

For tenk om den beste ferien er å bli hjemme? En sommer der du bare slapper av og koser deg med det du liker best – slappe av med venner og familie, og gjøre ting enkelt.

Årets sommerkolleksjon inviterer til dager der du kan ta livet med ro og nyte hvert øyeblikk av hjemmeferien – med gode utendørsmøbler, solcelledrevet belysning, fargerike tekstiler og kult tilbehør. For det er jo egentlig ingen hemmelighet: Det er veldig deilig å være hjemme.

Last ned bilder og pdf med produktinformasjon her.

Se flere bilder i mediebanken.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

FÖREMÅL2.8.2018 10:00Pressemelding

Vakker, Stygg, Herlig. FÖREMÅL er en kolleksjon for IKEA av Per B. Sundberg. Designer. Kunstner. Individualist. Per B. Sundberg er en av Sveriges mest anerkjente glass- og keramikkunstnere. Bak det rampete og humoristiske ligger det mye hardt arbeid og fokus på kvalitet. Per B. Sundberg har jobbet som designer på Orrefors glassverk og som professor ved Konstfack, kunst- og designhøyskolen i Stockholm. I dag stiller han ut verkene sine i gallerier og museer og på kunstmesser over hele verden. IKEA har invitert Per B. Sundberg til å være med på å utvikle en limited edition-kolleksjon, som kommer i september 2018.

GRATULERA kolleksjonen1.8.2018 09:37Pressemelding

Si hei til GRATULERA – en vintage-kolleksjon i limited edition, som feirer 75 år med IKEA-design. Husker du den første KLIPPAN-sofaen, eller hva med røde BJURÅN stol? Det er på tide å gå tilbake i tid med noen nøye utvalgte favoritter fra 50- og 60-tallet, 70- og 80-tallet og 90- og 00-tallet. De forskjellige utgavene av GRATULERA lanseres på tre forskjellige datoer og henter frem noen av dine (våre) beste minner fra IKEA-historien.