Sommerlig video fra Freddy Kalas

Han er kjent som "Sjefen for fest" og en av Norges utvilsomt største musikalse gledesspredere. Freddy Kalas har skrevet en sang om de menneskene som gir deg de beste vibbene og i dag slipper han musikkvideoen til låta.

Freddy Kalas har de siste årene tatt Norge med storm med sine folkelige tekster  og allsangvennlige melodier. Suksessen har resultert I over 150 millioner streams påSpotify, inkludert to av de 10 mest strømmede låtene i Norge I 2016.

I dag slipper han musikkvideoen til singelen "Vibber", som tar sommer og god  stemning på alvor.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "VIBBER" HER

-"Nå er endelig sommeren her og det er på tide å spre positive vibber ut til alle gladlakser og surpomper! Jeg sender deg en positiv vibrasjon som du må sende videre, slik at denne sommern blir best mulig for oss alle! Her er min sprø, og fantastiske musikkvideo laget av "Brusjan" håper den faller i smak! Ha en fortreffelig sommer alle sammen, mange gode vibber fra Freddy Kalas".

Fredrik Auke ble lidenskapelig opptatt av musikk i ung alder. Som tolvåring begynte han å skrive egne tekster og gjorde seg lokalkjent ved å spille på skoleavslutninger og andre arrangementer i nærområdet.

I 2014 ble han en del av Sky Agency-familien (Broiler, Seeb m. fl), og sammen har de tatt festen til nye høyder. Allerede fra første låt – ”Pinne for landet” (2014) - tok lytterne han godt i mot. Siden den gang har det gått slag i slag med låter som juleslageren ”Hey Ho”, energiske ”Feel Da Rush” og sommerhiten ”Jovial”. Sistnevnte låt gjorde ”jovial” til det mest søkte ordet på Google i Norge i 2016.

Han har toppet salgslistene i Norge flere ganger, spilt på VG-lista, Spellemann, Allsang På Grensen, vært nominert til Spellemannspris i kategorien ”Årets låt”  (2016) m.m. Live gjør han stor suksess med utsolgte konserter over land og strand, både i Norge og Sverige.

I april slapp han "Gjøre ingenting", som allerede har strømmet over 3 millioner ganger. Alt ligger med andre ord til rette for at Freddy Kalas skal videre befeste sin posisjon som allsangskongen og Sjefen for fest i 2017.

Nyhetsbrev fra Universal Music18.1.2019 13:09Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP Maggie Rogers ute med debutalbum James Blake tilbake med nytt album Superstjernen Ariana Grande tar ingen pauser, og er nå ute med sin splitter nye låt "7 rings". Dean Lewis står bak smashen "Be Alright" som har nesten 14 millioner streams i Norge. Nå er han ute med sin nye låt, "7 minutes". Norgesaktuelle Troye Sivan har sluppet en video til singelen "Lucky Strike". Se den nydelige videoen her. Konserter i januar: 24.januar Ella Mai på Rockefeller 25.januar MHD på Sentrum Scene 29.januar Years & Years på Sentrum Scene 30.januar Aminé på Parkteatret 30.januar Lil Mosey på Sentrum Scene

Maggie Rogers ute med debutalbum18.1.2019 11:33Pressemelding

Maggie Rogers er i dag klar med debutalbumet Heard It In A Past Life. Albumet inneholder låter som “Alaska”, som har over 100 millioner globale streams, “Fallingwater”, “Give A Little” og "Light On". Hun slapp sin debutEP, Now That The Light Is Fading (2017), da hun var ferdig ved NYUs Tisch School of the Arts og ble raskt en favoritt hos de store musikkmagasinene og bloggerne og havnet på de fleste Sound Of 2017-listene. Nylig ble hun, som første artist, utnevnt til YouTube Artist On The Rise for 2019. I 2017 spilte hun under Bylarm og i fjor sommer varmet hun opp for Haim. 7. mars gjør hun sin egen konsert på Rockefeller i Oslo.

Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP18.1.2019 09:49Pressemelding

Som debutant opplevde 20 år gamle Lil Halima fra Bardu at hele verdens øyne ble rettet mot henne. Hennes første EP ‘love songs for bad lovers’ satt sine spor, og banet vei for spennende nye samarbeid. Nå slipper hun ‘Hold Me’, som er første singel fra EP´en ‘for the dark days’. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EP´en “love songs for bad lovers” i oktober. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda UK og Paradigm Agency. Selv om det skjer mye på kort tid, har Lil Halima ingen hast. Grunnlaget er lagt, og det er nå reisen starter for multitalentet. HØR LIL HALIMA - "HOLD ME" HER Om den nye sangen

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.