Sommerlig video fra Freddy Kalas

3.7.2017 10:17 | Universal Music Norge

Han er kjent som "Sjefen for fest" og en av Norges utvilsomt største musikalse gledesspredere. Freddy Kalas har skrevet en sang om de menneskene som gir deg de beste vibbene og i dag slipper han musikkvideoen til låta.

Freddy Kalas har de siste årene tatt Norge med storm med sine folkelige tekster  og allsangvennlige melodier. Suksessen har resultert I over 150 millioner streams påSpotify, inkludert to av de 10 mest strømmede låtene i Norge I 2016.

I dag slipper han musikkvideoen til singelen "Vibber", som tar sommer og god  stemning på alvor.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "VIBBER" HER

-"Nå er endelig sommeren her og det er på tide å spre positive vibber ut til alle gladlakser og surpomper! Jeg sender deg en positiv vibrasjon som du må sende videre, slik at denne sommern blir best mulig for oss alle! Her er min sprø, og fantastiske musikkvideo laget av "Brusjan" håper den faller i smak! Ha en fortreffelig sommer alle sammen, mange gode vibber fra Freddy Kalas".

Fredrik Auke ble lidenskapelig opptatt av musikk i ung alder. Som tolvåring begynte han å skrive egne tekster og gjorde seg lokalkjent ved å spille på skoleavslutninger og andre arrangementer i nærområdet.

I 2014 ble han en del av Sky Agency-familien (Broiler, Seeb m. fl), og sammen har de tatt festen til nye høyder. Allerede fra første låt – ”Pinne for landet” (2014) - tok lytterne han godt i mot. Siden den gang har det gått slag i slag med låter som juleslageren ”Hey Ho”, energiske ”Feel Da Rush” og sommerhiten ”Jovial”. Sistnevnte låt gjorde ”jovial” til det mest søkte ordet på Google i Norge i 2016.

Han har toppet salgslistene i Norge flere ganger, spilt på VG-lista, Spellemann, Allsang På Grensen, vært nominert til Spellemannspris i kategorien ”Årets låt”  (2016) m.m. Live gjør han stor suksess med utsolgte konserter over land og strand, både i Norge og Sverige.

I april slapp han "Gjøre ingenting", som allerede har strømmet over 3 millioner ganger. Alt ligger med andre ord til rette for at Freddy Kalas skal videre befeste sin posisjon som allsangskongen og Sjefen for fest i 2017.

Ny musikk fra Mick Jagger27.7.2017 18:24Pressemelding

I dag slapp Mick Jagger et audiovisuelt prosjekt som inkluderer låtene «Gotta Get A Grip» og «England Lost».  Hør «Gotta Get A Grip» og «England Lost» her.   Det samme er musikkvideoene til både «Gotta Get A Grip» og «England Lost», regissert av Saam Farahmand og med henholdsvis Jemina Kirke og Luke Evans i hovedrollene. De to låtene handler i stor om den politiske situasjonen i England, usikkerheten i verden og hans frustrasjon over tiden vi lever i. Lenger nede i saken kan du lese Jagger forklare budskapet og innholdet i låtene. Samtidig har legenden sluppet «Gotta Get a Grip/England Lost – Reimagined», der blant andre den norske produsenttrioen Seeb har remikset «Gotta Get a Grip». Det samme har Tame Impala-frontmann Kevin Parker, brasilianske Alok og Matt Clifford. I tillegg har Jagger slått seg sammen med den britiske rapperen Skepta på en egen versjon av «England Lost». Mick Jagger om «England Lost»: "Ostensibly, it’s about seeing an England football team lose, but when I wr

Ny låt fra JP Cooper21.7.2017 16:18Pressemelding

Britiske JP Cooper slapp i dag singelen «She’s On My Mind», som i dag er den nest høyest plasserte låta på Spotifys New Music Friday-spileliste. Låta er også med på Coopers neste album, «Raised Under Grey Skies», som slippes 22. september. Debutalbumet kommer også til inneholde fjorårets hit «September Song» og «Passport Home», som Cooper slapp tidligere i år. Etter å ha bygd en stadig voksende fanskare i Storbritannia de siste årene, fikk han et internasjonalt gjennombrudd da han bidro med vokal på Jonas Blues «Perfect Strangers» i fjor. Låta, som er streamet rundt 450 millioner ganger på Spotify, lå lenge blant topp ti på VG-lista. Cooper fulgte opp med singelen «September Song» i fjor høst, som har over 200 millioner avspillinger på Spotify. Låten ble også en suksess i Norge og i skrivende stund har den solgt til platina her til lands.

Pojkarna slipper remake av Björn Afzelius21.7.2017 12:00Pressemelding

Endelig er Pojkarna klare med sin neste singel. Denne gangen har de blåst nytt liv i alles kjære «Tusen Bitar», som ble gjort kjent av den svenske artisten Björn Afzelius. Med seg på vokal har de den talentfulle artisten Flickan. Pojkarna er ordentlige pionerer når det kommer til resirkulering av svenske slagere. Debuten «Pojkarna Som Busar», som var en cover-versjon av hitsingelen til Björn Rosenström, ble en slager under årets skisesong. Pojkarna har nå forvandlet «Tusen Bitar» til en tropisk perle, som vekker det nostalgiske hjerte til de eldre, men også dansefoten til den yngre generasjonen. Hør låten HER.

Julia Michaels slipper minialbum20.7.2017 13:04Pressemelding

I går annonserte det amerikanske stjerneskuddet at hun skal slippe et minialbum fredag 28. juli. Utgivelsen har fått navnet «Nervous System» og inneholder syv låter, blant dem megahiten «Issues» og den nye singelen «Uh Huh». Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i år. Ifølge Nielsen Music er det den bestselgende låta fra en ny artist i USA i år og har blitt streamet nærmere 360 millioner ganger på Spotify. Låta ble også en stor suksess i Norge der den nådde tredjeplass på VG-lista og ble liggende i topp ti i elleve uker. Før gjennombruddet som soloartist hadde Michaels tilbragt flere år som en av verdens fremste låtskrivere. Sammen med sin faste samarbeidspartner Justin Tranter har hun vært med på å skrive låter som «Sorry» for Justin Bieber, «Good For You» og «Hands To Myself» for Selena Gomez, «Close» for Nick Jonas og «Hurts So Good» for Astrid S.   Her er sporlista på «Nervous System»: Issues Uh Huh Worst In Me Mak

Ylva slipper musikkvideo til “Get With Me”18.7.2017 16:28Pressemelding

Tross sin unge alder, har Ylva rukket å sluppe en rekke låter. 17-åringen er i dag klar med musikkvideoen til «Get With Me», hvor hun viser at hun kan mer enn bare å synge. «Get With Me» skiller seg fra de tidligere singlene til sørlendingen. Der hun tidligere har imponert med sin mørke, særegne stemme, viser hun i denne låten en langt lysere og lettere tone. Låten ble raskt listet på NRK P3. I den rykende ferske musikkvideoen får vi se både dansemoves og en innlevelse som tilhører sjeldenheten. Se musikkvideoen HER. Videoen er regissert og klippet av Fahil Anweri, og Sofie Løken har koreografi.

Nytt album fra Lana Del Rey12.7.2017 21:54Pressemelding

Lana Del Rey slipper sitt nye album Lust For Life 21. juli. Albumet er ute for pre-order nå. Samtidig med pre-order slippes også to låter; “Summer Bummer” feat. Playboi Carti og A$AP Rocky og “Groupie Love” feat. A$AP Rocky. Lust For Life inneholder samarbeid med A$AP Rocky, Playboi Carti, Sean Ono Lennon, The Weeknd og Stevie Nicks. Albumet har Lana laget med sin mangeårige samarbeidspartner og produsent Rick Nowels.    Trackliste: 1.       Love 2.       Lust For Life (ft. The Weeknd) 3.       13 Beaches 4.       Cherry 5.       White Mustang 6.       Summer Bummer (ft. A$AP Rocky & Playboi Carti) 7.       Groupie Love (ft. A$AP Rocky) 8.       In My Feelings 9.       Coachella – Woodstock In My Mind 10.   God Bless America – And All the Beautiful Women In It 11.   When The World Was at War We Kept Dancing 12.   Beautiful People Beautiful Problems (ft. Stevie Nicks) 13.   Tomorrow Never Came (ft. Sean Ono Lennon) 14.   Heroin 15.   Change 16.   Get Free