Sommerens sydenferie er ikke avlyst

Strålende sol og "afrikavarme" her hjemme gjør ikke at Nordmenn avlyser sydenturen denne sommeren. Tvert i mot, en smak av sommer vekker appetitten på solsikker sommerferie og opplevelser man ikke har her hjemme.

TUI Family Life Pascha Bay

- Skal man tro de siste ukers overskrifter så mister nordmenn reiselysten når solen skinner, slik er det heldigvis ikke. Gresk mat, kypriotiske badestrender og solgaranti er fortsatt øverst på sommerens ønskeliste og reiselysten stiger i takt med gradene, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Is fremfor nettshopping

Etter to uker med tropiske tilstander her hjemme så ser man at nordmenn velger å nyte været fremfor å sitte inne og nettshoppe reiser, men dette er helt normal mai-adferd for oss nordboere. Trenden tro er nå reiselysten for fullt tilbake, og ønsket om solgaranti og opplevelser man ikke får her hjemme er sterkere enn før. Dagens tall fra TUI viser en salgsvekst på 5% denne uken og 7 av 10 reiser denne sommeren er allerede solgt. På grunn av høy etterspørsel er også utvalget av restplasser mindre i år enn tidligere fordi flere nordmenn har bestilt sydenturen i god tid.

Så, på tross av at vi har en «rekordvarm» helg i møte, så svekker altså ikke det reiselysten vår.

TUI