Solgte 34 av 56 boliger

26.4.2017 11:47 | OBOS

Nyboligsalget er fortsatt hett i Oslo, og på Vollebekk ble over 60 prosent av boligene solgt første dag. Som vanlig var det størst rift om de minste boligene.

Bekketrappa borettslag grenser mot villabebyggelsen på Risløkka.

OBOS skal utvikle et helt nytt boligområde på Vollebekk i Bjerke bydel, og i går startet salget. Det skal bli næringslokaler og 800 boliger på et område som tidligere har huset industri og lagerlokaler. Det legges stor vekt på å skape et bymessig plangrep og naturlige møteplasser. Det første boligprosjektet heter Bekketrappa borettslag, og det ble solgt 34 av 56 boliger da salget startet. Total salgsverdi var 139 millioner kroner.

– Salget viser at det fortsatt er svært god aktivitet i nyboligmarkedet, og at det er drevet av folk som kjøper for å bo. Suksessen viser også at denne delen av Groruddalen er et attraktivt sted å bo med gode nærmiljø, flotte skoler og barnehager, servicetilbud og ikke minst god kollektivbetjening. Det gode salget gjør at vi raskt kan komme i gang med bygging og salg av de neste delfeltene på Vollebekk, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.

Hele 21 av de solgte boligene var toroms. Disse er i ulike størrelser, og det var de minste – på snaut 40 kvadratmeter – som gikk først. Prisene er fra 2,6 millioner kroner og oppover.

– Som alltid er det populært med små leiligheter til en fornuftig pris i sentrumsnære områder med god kollektivforbindelse. Vi kunne ha solgt langt flere hvis det var mulig å øke antallet toromsleiligheter ytterligere. Det haster derfor med en avklaring fra byrådet i Oslo med hensyn til en oppmykning av leilighetsnormen, sier Siraj.

Bekketrappa borettslag grenser mot villabebyggelsen på Risløkka.
Store deler at Vollebekk skal bygges opp på nytt, blant annet med et torg og ny skole.