Sol Heilos dag i «Hver gang vi møtes»

Gjør deg klar for Sol Heilo sin dag i «Hver gang vi møtes»! Foto: Espen Solli, TV 2.

I går kom endelig det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet, og i kveld er det duket for Sol Heilos dag. Musikken fra kveldens episode kan du høre allerede nå!

– Unni Wilhelmsen, som er min venninne og har vært med i «Hver gang vi møtes» tidligere, sa til meg: «Dette MÅ du si ja til.» Og da ble det ja! Jeg elsker utfordringer. Å få møte så flotte artister med ulike sjangre og tolke deres låter blir både utfordrende og blir garantert veldig gøy.

Det sa Sol Heilo i forkant av innspillingen til årets sesong av «Hver gang vi møtes». I kveld er det hennes tur til å bli hyllet, og vi sier som Sol selv: dette blir garantert veldig gøy!

Sol Heilo er komponist, artist, musiker, musikkprodusent, arrangør, designer og kostymedesigner. Sol har gjort internasjonal karriere med bandet Katzenjammer og spilt for fulle konsertarenaer og viktigste festivalene rundt i Europa. Sol Heilo er multiinstrumentalist og arbeider innen flere musikksjangre. Hun er musikkprodusent, og i tillegg til å lage sine egne musikkvideoer, har hun laget musikk for blant annet for Kaptein Sabeltann og animasjonsfilmer som Dyrene i Hakkebakkeskogen. Sol har også jobbet med andre artister på deres album, blant andre Bertine Zetlitz, Westlife, Espen Lind, Vinni og Thomas Dybdahl hvor hun enten har sunget eller spilt et av de mange instrumentene hun håndterer. Som designer har hun designet flere platecover for Katzenjammer.

Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro.

Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet kan plukkes opp der du kjøper musikk nå! Musikken fra Sol Heilos dag kan høres her.

Dette blir sunget lørdag på Sol Heilos dag:

• Elisabeth Andreassen - «A Bar in Amsterdam»
• Lars Bremnes - «Lady Marlene»
• Tom Mathisen - «Demon Kitty Rag»
• Trine Rein - «Rock Paper Scissors»
• Maria Haukaas Mittet - «London Is Trouble (London e trøbbel)»
• Petter Katastrofe - «Killing Karma (Dårlig karma)»

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Følg pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS