Snow Boyz – Himmelen og mere

Brødrene Rafael og Paulo Domingos (alias Baby Marley og $k!p) ble først kjent gjennom singelen «42» i 2016. Låten banet vei for Snow Boyz, som signerte til Def Jam Recordings i sommer. Tidligere denne måneden slapp de sin første låt, “Combo” i dette samarbeidet og i dag er de klare med andre singel - «Himmelen og mere».

- “Låta handler om ei jente som fortjener mer enn bare verden, hu fortjener noe som er større enn verden nemlig himmelen og mer! Denne låta er himmelsk, den fortjente mer enn bare himmelen derfor kom vi med noe mer. Møtte på ei jente som hadde absolutt alt. Hun manglet ingenting. Hva gir man til en kvinne som har alt? Joda man gir henne noe ekstra, nemlig himmelen og mer! Jeg kunne gitt henne hele verden, men er så redd til å gi henne hele verden fordi bakkene kan drepe! Når man har gått gjennom struggle med noen man er glad i så vil man se lys i enden av tunnelen, HIMMELEN OG MERE!” - Snow Boyz

HØR SNOW BOYZ - “HIMMELEN OG MERE" HER

Sommeren 2016 slo Snow Boyz for alvor gjennom med singelen “42”, som senere ble utgitt i en endelig rekke remixer - den mest kjente med Chirag (Karpe Diem) og Arif. Låten ble en kult-hit, og ble av Dagbladet omtalt som “...det største fenomenet i norsk hip hop det siste året”. Siden har vi blant annet blitt servert singler som “Tarzan og Jane” og forrykende liveshow med mengder av energi på blant annet Roskilde, Slottsfjell og Havna 0150. I 2017 hadde de hele tre låter listet på NRK P3 samtidig.

I 2016 signerte Snow Boyz til plateselskapet YGMG, og inngikk videre samarbeid med Def Jam Norway i 2018.

- “Vi er veldig happy og det er en ære at vi signerte med Def Jam. De kjempet/kriget for oss! S/O til alle lablene som viste interesse i oss, men Def jam vant. Men det føltes riktig å komme til Norges, og verdens største plateselskap btw. Oowhå!”, forteller Snow Boyz.

Snow Boyz om samarbeidet med Knirckefritt:

- “Under samme tak med legender. Knirckefritt har erfaringen og tyngde. Og vi var allerede familie før vi signerte. Oowhå! Vi gleder oss til å ta over gamet sammen med Def jam og Knirckefritt bak oss. Ett nytt kapitel. Fansen vår har mye å glede seg til.”

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n