Snoop Dogg blir aksjeeier i Klarna og forvandles til Smoooth Dogg
Som kommunikasjonskonsept skal «Smoooth» være Klarnas kundeløfte i ett enkelt ord. All friksjon ved «betal senere» betalinger skal fjernes. For ytterligere å forsterke denne forpliktelsen har selskapet inngått et partnerskap med Snoop Dogg, en av klodens smoootheste mennesker. I den storstilte europeiske kampanjen «Get Smoooth» som lanseres nå skal han bli enda smoothere. Samarbeidet skal ta selskapets kommunikasjonskonsept «Smoooth» videre til nye høyder. For Snoop Dogg er dette et ledd i hans europeiske investeringsstrategi.
Snoop: Som skapt for hverandre
- Jeg har vært på utkikk etter en mulighet til å utvide min portefølje innenfor teknologiinvesteringer i Europa. Etter å ha sett hvordan Klarna opererer og utfordrer status quo, mener jeg vi er som skapt for hverandre Jeg er veldig begeistret for dette samarbeidet, sier Snoop Dogg.
«Get Smoooth» viser at om du er forbruker, butikkeier eller en verdensberømt smooth person som Snoop Dogg, så vil Klarnas produkter gjøre hverdagen din langt enklere og mindre stressende. Den går da fra å være smooth til smoooth.
Calvin Broadus, bedre kjent som Snoop Dogg, er en amerikansk rapper, plateprodusent, tv-personlighet og skuespiller. Hans musikkarriere startet I 1992 da han ble oppdaget av rapper og musikkprodusenten Dr. Dre. Snoop Dogg har siden det solgt mer enn 37 millioner album over hele verden. Snoop Dogg skal kjøpe Klarna-aksjene fra en eksisterende aksjonær i selskapet. Klarnas CEO, Sebastian Siemiatkowski, har allerede bekreftet samarbeidet på Twitter og legger til:
- Gir Klarna helt nye muligheter for videre vekst og utvikling
- Snoop er ikke bare en rap-legende, men også en vellykket forretningsmann med en genuin interesse for teknologi, detaljhandel og e-handel. Han er svært god kunnskap om forbrukeratferd og er ekstremt god når det gjelder merkevarebygging og markedsføring. Å spille på lag med en av de smoootheste personene i verden gir Klarna helt nye muligheter for videre vekst og utvikling av selskapet.
- Dette er et samarbeid vi har gledet oss til Det er veldig mange nordmenn som har vokst opp med og har et forhold til Snoop. At han nå er med på laget og skal hjelpe å gjøre de flere tusen norske nettbutikkene som bruker Klarna ennå smooothere blir veldig spennende, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Allerede i gang med sitt neste store samarbeidsprosjekt
Kort tid etter at «Get Smoooth»-kampanjen avsluttes vil Snoop Dogg og Klarna annonsere sitt neste store samarbeidsprosjekt – en unik produktserie som gjør at alle kan «Get Smoooth».
Reklamefilmene med Snoop Dogg som Smoooth Dogg finner du ved å trykke på linkene under:
The Coronation:
https://www.youtube.com/watch?v=i57wmNb92Qs&feature=youtu.be
Longest Toast:
https://www.youtube.com/watch?v=mKzShC6rq5M&feature=youtu.be
Silky Bed:
https://www.youtube.com/watch?v=Fz9NXMxm9p8&feature=youtu.be
**********
For mer informasjon:
Klarna:
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge
thomas.elvestad@klarna.com
+47 932 51 163
Om Klarna
Alt handler om smoooth (ja det er med tre ooo’er). Klarna er Europas ledende betalingsleverandører og en nylig lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir online-kunder flere muligheter til å betale senere og tilbyr en sikker, friksjonsfri og smoooth handleopplevelse. Klarna jobber nå med mer enn 100 000 handelssteder i Europa og Nord Amerika. Klarna har 2 000 ansatte og er aktive i 14 land. Klarna har investorer som Sequoia Capital, Bestseller Group, Atomico, VISA og Permira.
Om Snoop Dogg
Calvin Broadus, bedre kjent som Snoop Dogg, er en amerikansk rapper, plateprodusent, tv-personlighet og skuespiller. Hans musikkarriere startet I 1992 da han ble oppdaget av rapper og musikkprodusenten Dr. Dre. Snoop Dogg har siden det solgt mer enn 37 millioner album over hele verden.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom