Snøfall-juleheftet: Inneholder en frittstående fortelling fra Snøfall-universet.

Da NRK sendte Snøfall-serien for første gang i 2016 hadde den rundt 1 million seere til hver episode. I år er Snøfall tilbake som NRKs julekalender, og nå har TV-seriens regissør Synne Teksum skrevet en helt ny – og frittstående – historie, tegnet av debutant Julie Pihlmann.
Coveret og tegneserien til Snøfall er tegnet av Julie Pihlman og skrevet av Snøfall-regissør Synne Teksum.

Forviklinger og forvekslinger
 Julestemning, magi og bollebaking i konflikt med byråkratisk pedanteri, og en fatal forveksling av oppskrifter, gir til sammen en hyggelig og morsom julehistorie, både for tv-seerne som følger julekalenderen – og alle andre.

–  Det har vært utrolig gøy å få lov til å ta universet og karakterene over i et annet format. Det å se at karakterene virkelig lever, også i tegnet form, har vært inspirerende. Og så er det fantastisk at man kan lage så mye magi uten alt forarbeidet som kreves for å lage magi i TV-format, sier Synne Teksum.

En stolt debutant
Tegneren av Snøfall-julehefte Julie Pihlmann synes også det var veldig spennende å visualisere denne vakre tv-produksjonen.

– Snøfall har en veldig skjønn historie. Det er lett å heie på alle barna, og det har vært koselig å tegne mens Snøfall-episodene har gått på repeat på TV-en i bakgrunnen. Det er et veldig fint univers NRKs serieskapere har laget, sier Pihlmann og legger til:

– Jeg har jo vært så heldig å få litt innblikk i litt av produksjonsmaterialet som ble brukt til å lage TV-serien. Det ligger utrolig mye arbeid bak å lage en så god og fin barneserie, og nåar man blir invitert til å bidra inn i noen andres fortelling så føles det som et stort ansvar, og jeg har forsøkt å få frem de unike personlighetene så godt jeg kan.