Snöball Film

Snöball Film styrker sin satsning på content marketing

Aschehoug-eide Snöball henter inn Tina Smedberg Harsheim fra mediebyrået Starcom. Hun skal lede Snöballs kommunikasjon og sosiale medier.
Tina Smedberg Harsheim er klar for å bidra til at Snöball kan ta det neste steget. (Foto: Snöball)

En god historie og et godt budskap har ingen verdi før det treffer mottakeren. Aschehoug-eide Snöball har i den senere tid sett at selv godt produserte filmer ikke får den dekningen de fortjener. I følge Google blir 46% av alle video-annonser aldri sett, men gjennom en solid strategi og ved å skape en opplevelse som strekker seg over tid, er det mulig å øke nedslagskraften betydelig.

Forsterkning fra mediebyrå

Snöball henter derfor inn forsterkning fra mediebyråsiden. Tina Smedberg Harsheim kommer fra Starcom og New Work, og skal jobbe som leder for kommunikasjon og sosiale medier i Snöball. Tina skal sørge for at historiene Snöball forteller for sine kunder skal få den rekkevidden, effekten og konverteringen de fortjener, og for at alt innhold er målgruppetilpasset. Ved å jobbe i Starcom og New Work har Tina opparbeidet seg mye erfaring med målgrupperettet innholdsproduksjon og sosiale medier. Snöball har stor tro på at de sammen kan lage engasjerende innhold knyttet til sine kunders kampanjer.

- Det handler om å fortelle de beste historiene, men vel så viktig er det å treffe målgruppen, på rett sted, med riktig innhold og budskap. Aschehoug er en viktig tradisjonsbærer innen historiefortelling-, kultur- og litteraturformidling, og jeg ser virkelig frem til å jobbe i Snöball. Jeg skal bistå i å styrke den digitale kommunikasjonen, kunnskapen internt og Snöballs posisjon i markedet, sier Tina Harsheim.

Et naturlig steg

- Snöball har gjort seg kjent for sine gode filmer, men vi er klare for å ta leveransen vår et steg videre. Vi ønsker å tilby våre kunder en større helhet. Vi ser at kundene våre stiller høyere krav til respons og dette krever en god publiseringsstrategi. Vi er derfor veldig fornøyd med at Tina har takket ja til jobben. Målet er å få et salgskraftig miljø, som er eksperter på både rekkevidde og innhold, sier Administrerende Direktør Tore Meling.

Bilder

Om Snöball Film

Snöball Film
Grev Wedels plass 4

Snöball Film AS er et prisbelønnet produksjonsbyrå innen film, med fokus på digital historiefortelling. Vi er en del av Aschehoug Group.

Vi hjelper våre kunder å fortelle sine historier på en kreativ måte. Ved å lage innhold som treffer og engasjerer målgruppen, skaper Snöball verdi i historiefortelling, gjennom film.

Vi er et produksjonsbyrå som tilbyr et bredt spekter av ulike sjangere innen film. Vi produserer kunnskaps-,  reklame-, informasjons- og opplæringsfilmer for bedrifter, offentlige instanser og organisasjoner. Filmene vi produserer tilpasses kanalen den skal publiseres på. Vi har 15 dedikerte ansatte, som jobber for å produsere filmer som forteller historier og som er engasjerende. Snöball består av designere, produsenter, regissører, utviklere og digitale hoder. Sammen jobber vi for å skape gode og nytenkende filmer for våre kunder.