Snø på juleaften kan fortsatt gi pengegevinst

Hos oddsselskapene er det fortsatt muligheter til å innkassere en pen, liten gevinst dersom det blir hvit jul i utvalgte byer. Ekspertene varsler større sannsynlighet for snø i år enn i fjor.

Det ser ut til å være gode muligheter for hvit jul i år i store deler av landet, i hvert fall om man skal tro oddsen hos spillselskapet Unibet. Bare sørvestlandet ligger an til å få bar bakke, skal man tro ekspertene. For, en varm høst til tross – det er større sjanser for hvit jul i år enn det var i 2017, mener oddsekspertene.

Kriteriet er 2,5 centimeter snø eller mer, målt på byens offisielle målestasjon.

-I fjor anslo vi omtrent 75 prosent sjanse for hvit jul i Tromsø, og i år er det over 90 prosent sjanse. For Oslo er det omtrent 2/3 sjanse for hvit jul,” forteller Steffen Løvholen, PR Manager i Unibet.

Forskjellen er faktisk såpass stor at det bare er to steder i Unibets lislte som ikke har bedre muligheter til hvit jul i år enn i fjor.

-Trondheim ligger faktisk dårligere an enn i fjor, men der er det fremdeles nesten 60 prosent sjanse for snø, så trønderne trenger ikke å bekymre seg helt ennå. Da er det langt verre for Bergen, der det er godt under 25 prosent sjanse for snø, nøyaktig det samme som i fjor, avslutter Løvholen.

Odds på snø til jul – Ja/Nei:

Bergen – 4,00/1,20

Bodø – 1,30/3,20