Smekkfulle påskefly

Hele 30 000 nordmenn bytter i år ut fjellet med strand eller storby i påsken, og mest populært er Kanariøyene og London!

- Det er ingen tvil om at lite snø og sen påske gjør at mange av oss trekker sørover. Nærmest alle påskeflyvningene fra hele landet er temmelig fulle, og Gran Canaria troner nok en gang listen, sier Salg-, og Markedssjef i Apollo, Marcus Lundgren.

Totalt estimerer reisearrangøren at nærmere 30 000 nordmenn skal på pakketur sydover i påsken! Det er derimot ingen grunn for panikk dersom man vil avgårde, men ikke har sikret seg ferien enda. Storbyreiser er et utmerket alternativ, som stadig også blir mer populært. Selv kan Apollo melde om en salgsøkning på hele 30 prosent av storbyreiser i påskeferien.

- Det er ikke alle som har mulighet til å ta en hel ukes ferie, og da er det jo fint at våren har meldt sin ankomst i mange av Europas spennende storbyer. London, Roma og Barcelona er våre mest populære påskebyer, og velger man sistnevnte får man jo virkelig en forsmak av sommeren, smiler Lundgren.

Her er det fortsatt ledige reiser!

Topplisten i påsken:                                  Topplisten, storbyer:

1. Gran Canaria                                           1. London

2. Tenerife                                                    2. Roma