Smartlift satser i Norge

Den danske leverandøren av løfteutstyr. Smartlift, satser i det norske markedet. Medlemskap i Glass og Fasadeforeningen er tegnet og Anders Werneskog er på plass som salgsansvarlig for Norge.

Smartlift leverer løfteutstyr for glass og vinduer til det norske markedet.

Smartlift har produsert og solgt løfteutstyr til byggemarkedet siden 2006. Utstyret kan benyttes for å løfte glass og vinduer med vekt opp til ett tonn. Smartlift har vært tilgjengelig via nasjonale forhandlere og det norske utleiemarkedet siden 2008.

Smartlift har gjennom øket etterspørsel fra hele verden hatt en god vekst de seneste årene og nå skal selskapet styrke seg i det norske og svenske markedet. Anders Werneskog er utnevnt som salgsansvarlig for de to landene.

– Våre produkter er i ferd med å bli godt kjent og produktspekteret er stort. Vi kan levere utvalgte maskiner til spesifikke produkter. Smartlift ønsker derfor å serve kundene med tilpassede løsninger gjennom lokal tilstedeværelse, sier Anders Werneskog.

– Hvordan tenker dere å utnytte et medlemskap i Glass og Fasadeforeningen?

– Foreningen er en god partner når vi ønsker å komme i kontakt med etablerte og nye kunder. Bransjekunnskapen unik og foreningens faglige møteplasser er velegnet for å gjøre seg kjent med hva som skjer i marked og bransje, forklarer Werneskog.

– Hvordan skal dere ellers møte norske kunder fremover?

– Smartlift er selvsagt tilgjengelig på telefon, e-post og i sosiale medier. Men jeg har en grunnleggende tro på å møte folk ansikt til ansikt. Derfor vil vi møte opp ute hos kundene og vi skal forsøke å synes på de faglige møteplassene. Alle medlemmer i Glass og Fasadeforeningen som tar kontakt for å teste maskiner kommer til å få spesielt fordelaktige priser, avslutter Werneskog.

Smartlift leverer løfteutstyr for glass og vinduer til det norske markedet.
Anders Werneskog er Smartlifts salgsansvarlig for det norske markedet.

Forskningsprosjekt skal gi bedre glassrekkverk18.9.2019 09:30:00 CESTPressemelding

Glass og Fasadeforeningen (GF) har i lang tid rettet oppmerksomheten mot glassrekkverk som ikke oppfyller kravene til sikring mot gjennomfall. SINTEF følger opp og advarer mot glassrekkverk med «skremmende lav kvalitet». – Mange rekkverk har høy kvalitet, men fremdeles syndes det med feil prosjektering og montering. Derfor blir GF med som partner i et forskningsprosjekt om sikre glassrekkverk, sier Bjørn Glenn Hansen.